موضوعات داغ

هاچ بک کیا سید محصول وارداتی جدید کوشا خودرو وارد ایران شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با آزادسازی واردات خودرو در سال 1401، حالا خودرو کیا سید 2023 نیز به عنوان یک گزینه وارداتی توسط کوشا خودرو، نمایندگی جدید کیا در ایران، به بازار ایران وارد شد.

فیلم ورود کیا سید 2023 به ایران

کیا سید، یک خودروی از سگمنت C هاچ بک محصول کیا است که از سال 2006 در خط تولید کیا به بازار عرضه شده است و تاکنون سه نسل مختلف را تجربه کرده است.

در ابتدا، نام انگلیسی این خودرو Cee'd بود که تا سال 2017 استفاده می‌شد. اما با ورود نسل جدید آن به بازار در سال 2018، نام آن به Ceed تغییر کرد.

نسخه فیس لیفت از نسل سوم کیا سید برای بازار ایران انتخاب شده است و این خودرو در رده هاچ‌بک قرار دارد و آخرین تغییرات زبان طراحی کیا در بدنه آن به کار گرفته شده است.

در نگاه اول به کیا سید ۲۰۲۳، شباهت آن با سراتو قابل مشاهده است. این خودرو به خصوص در بخش جلو، خطوط و رابطه بسیار نزدیکی به سراتو ۲۰۲۳ را دارد و همان طرح را پی‌گیری می‌کند. در بخش جلو، چراغ‌ها با طراحی کشیده و نمای جذابی به خود دارند و در پنجره جلو، طرح تایگر نوز که به عنوان امضای طراحی کیا شناخته می‌شود را می‌بینیم. در کاسه چراغ، طرح سه پیکان به سمت بیرون به عنوان دیلایت‌های این خودرو قابل مشاهده است که آن را از سراتو به طور کامل متمایز می‌کند. ورودی هوا با زمینه‌ی مشکی و بزرگ در پایین سپر طراحی شده که در کل، طراحی اسپرتی را در جلوی این هاچ‌بک کیا مشاهده می‌کنیم.

نمای عقب کیا سید 2023

مشخصات فنی کیا سید 2023

به احتمال فراوان کیا سید ۲۰۲۳ با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در بازار ایران عرضه می‌شود که قادر است توان حداکثر ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۷ نیوتن-متر را تولید کند. این خودرو دارای جعبه‌دنده ۶ سرعته AT است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. قبلاً این موتور و گیربکس در بازار ایران با موفقیت عرضه شده و بازخورد خوبی از بازار دریافت کرده است.

کیا سید از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز‌های دیسکی خنک شونده در بخش جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز‌های دیسکی در بخش عقب استفاده می‌کند. همچنین، این خودرو با سیستم‌های ABS، EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهز شده است.

فضای داخلی کیا سید 2023

امکانات و تجهیزات کیا سید 2023

کیا سید، در زمینه امکانات رفاهی نیز یک خودروی قابل قبول است؛ نسخه فول آپشن این خودرو با داشتن امکاناتی نظیر شیشه‌بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور و کلیدهای کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم اتو استارت/استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهلد و... تجهیزات مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

هنوز امکانات نسخه وارداتی این خودرو مشخص نیست

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/31
کاش نسخه۲لیترشرو می آوردن
1402/1/31
انگار یه فیس لیفت از شاهین سایپاست البته ظاهر بیرونیش. طراحی داخلیش کلا ۱۰۰ پله بهتره. کاش قیمت جهانی عرضه میشد.
1402/2/1
بسیار زیبا
چه قیمت هست ؟
1402/9/2
این کجاش شبیه شاهین!!!