موضوعات داغ

آغاز تولید جک JS4 در روسیه با نام مسکوویچ 3

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برندهای چینی طی دو سال گذشته هجوم همه جانبه‌ای را به بازار روسیه داشته‌اند. برخی از این برندها تصمیم گرفته‌اند تا به صورت وارداتی در روسیه حاضر شوند. تعدادی دیگر خطوط تولید مختلفی را راه‌اندازی کرده‌اند. در این بین برند جک با همکاری برند قدیمی دوران شوروی یعنی مسکوویچ، محصولات خود را با نام و نشان جدید در روسیه به تولید می‌رساند. مسکوویچ 3 جدیدترین محصول این برند روسی است که در واقع نسخه روسی جک JS4 محسوب می‌شود. این برند تصمیم دارد تا کراس‌اوور دیگری از برند جک را با نام مسکوویچ 6 در تابستان سال جاری به بازار روسیه عرضه کند.

می‌توان گفت که به جز تغییر برند، هیچ تفاوتی میان مسکوویچ 3 و جک JS4 مشاهده نمی‌شود. این خودرو با اشکودا کاروک و کیا سلتوس رقابت می‌کند. پلتفرم جک JS4 به طور مشترک توسط جک و فولکس واگن توسعه یافته است. از این رو می‌توان گفت که روس‌ها در حال حاضر به یکی از پلتفرم‌های فولکس واگن دسترسی پیدا کرده‌اند.

مسکوویچ 3

مسکوویچ 3 با دو پیشرانه در دسترس مشتریان روسی خواهد بود. موتور نخست 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 109 اسب بخار قدرت است. موتور دوم از نوع 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هر دو پیشرانه با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک CVT عرضه می‌شوند. این خودرو با قیمت تقریبی 2,035,000 روبل (یک میلیارد و 300 میلیون تومان) در روسیه عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد