موضوعات داغ

دفاعیات وزیر صمت در جلسه استیضاح، توضیحات در مورد اهدای خودروی شاسی بلند به نمایندگان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در ابتدای سخنان و دفاعیات خود وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اهدای خودروی شاسی بلند توضیحاتی داد. فاطمی امین خطاب به آقای بیگی یکی از نمایندگان مجلس گفت: بلند بشید و تنها یک خودرو که داده شده را نام ببرید. چرا رابطه دولت و مجلس را خراب می‌کنید.

این رفتار شما باعث خرابی روابط دولت و مجلس می‌شود. همچنین او ابراز نگرانی کرده است که این رفتار باعث سنگین شدن نگاه مردم به او شده است. وی عقیده دارد که به اعتماد عمومی و حیثیت مجلس ضربه زده شده است و این یک جنگ روانی است.

او همچنین پرسید که چرا این موضوع به این استیضاح ربط داده شده است؟ و در نهایت، او مسئله لابی‌های آمریکایی نیز را مطرح کرده و پرسیده است که این مسئله چه ربطی به وی دارد؟

در جلسه استیضاح، فاطمی امین بیان کرده است که نشانه های بهبود پس از جراحی نمایان شده است. سپس به این نکته اشاره کرده که اگر در سالهای گذشته واردات خودرو متوقف نمیشد و میزان تولید کم نمیشد، در حال حاضر با این مشکلات مواجه نبودیم. او همچنین تاکید کرده است که صنعت خودرو در ایران بیشتر بر مبنای مونتاژ و واردات است و به همین دلیل، با تحریم ها میزان تولید خودرو کاهش پیدا میکند. در نهایت، وی بیان کرده است که دشمن میداند خودرو ابعاد اقتصادی و اجتماعی فراوانی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: که صنعت خودروی کشور بیمار است و دردهای مزمن دارد. در حالی که در میانه اجرای برنامه چهارساله خودرو به جای خوبی رسیده‌ایم.

وی افزوده است که اگر به دنبال محبوبیت شخصی بود، این مسئله را حل نمی‌کرد، بلکه وارد میدان شده و به زیربنایی آن پرداخته است. در حال حاضر، صنعت خودروی ایران وسط جراحی است و در حال بهبود است. اگر در سال‌های گذشته، تولید خودرو متوقف نمی‌شد و واردات آن کاهش پیدا نمی‌کرد، چنین مسائلی را نمی‌دیدیم.

او همچنین توضیح داد که صنعت خودروی کشور معمولاً بر مبنای مونتاژ و داخلی سازی است و به همین دلیل با فزون و نزول تحریم‌ها، تولید خودرو دچار تغییرات می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/10
میگه اگر در سالهای گذشته واردات خودرو ممنوع نمیشد و تولید کاهش پیدا نمیکرد وضع اینجوری نمیشد! خب عزیز من، تولید داخلی که بهونه تحریم کاهش یافت، واردات رو هم به بهونه ارز بری ممنوع کردن. حالا شما که اومدی واردات رو آزاد میکردی!! تولید رو هم زیاد میکردی!!!