موضوعات داغ

اولین رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس با حمایت مکث موتور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نخستین رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس، در تاریخ 8 شهریور ماه از سواحل چمخاله در استان گیلان آغاز شده است.

بیش از 60 اتومبیل دو دیفرانسیل و به همراه 120 نفر در این سفر 6 روزه و با طول 2300 کیلومتر را از دریای خزر آغاز کرده‌اند. این سفر با گذر از 6 استان و با رسیدن به جزیره کیش در خلیج فارس به پایان خواهد رسید. این برنامه توسط دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس تحت نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران برگزار شده و شرکت مدیریت رویداد آریانا با پشتیبانی شرکت‌های مکث موتور، لاستیک بارز و روغن‌موتور موتوسل این سفر را برگزار کرده است.

در این رالی گردشگری، 60 خودرو دو دیفرانسیل با برندهای متنوعی از جمله مکث موتور کلوت، کی‌ام‌سی تی8، یواز پاتریوت، نیسان رونیز، لندکروزر اتاق 100، رنج روور، دیفندر، شورولت بلیزر، تویوتا هایلوکس، تویوتا اف‌جی‌کروزر و غیره حضور دارند. هر خودرو با دو نفر سرنشین، یک راننده و یک نقشه‌خوان، از روز نهم اردیبهشت ماه از ساحل چمخاله در استان گیلان، مسیر خود را آغاز کرده‌اند. شرکت‌کنندگان باید بر اساس نقشه‌ای که قبل از حرکت در اختیارشان قرار گرفته، در طول این مسیر با عبور از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان و فارس به استان هرمزگان برسند و سپس با استفاده از لندیگراف به جزیره کیش بروند. هدف اصلی این رالی گردشگری، آشنایی بیشتر با طبیعت ایران و معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور است. برگزاری این رالی با رعایت اصول رانندگی، محافظت از طبیعت و از هوش، نقشه‌خوانی و مسیریابی درست با رویکردی همچون رالی‌های قهرمانی برگزار شده است. این سفر ۲۳۰۰ کیلومتری برای تجربه بهتر طبیعت ایران و معرفی آن، به برگزاری رسیده است.

نخستین رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس

با توجه به اینکه تمامی خودروهای شرکت‌کننده در این رالی دو دیفرانسیل هستند، مسیرهای این برنامه صرفاً از اتوبان و جاده‌های شهری تشکیل نخواهد شد و بخشی از مسیر، خارج از جاده و بیراهه نوردی است. بخشی از مسیر از چمخاله به قزوین و بخشی از مسیرهای کویر متین آباد و چند قسمت دیگر از این رالی در مسیرهای صعب‌العبور خواهد بود. با توجه به اینکه هدف اصلی این رالی، ایران‌شناسی، طبیعت‌گردی و معرفی مراکز میراث فرهنگی ایران است، در طول تمامی مسیرها باید به حفظ سرعت و رانندگی ایمن، توجه به علائم و هشدارها، رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی، مسیریابی اصولی از روی نقشه و حفظ جان شهروندان و مسافران توجه شود. اختتامیه این رالی با همکاری مکث موتور، گروه صنعتی بارز و شرکت موتوسل روز پنجشنبه 14 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد