موضوعات داغ

دستورالعمل قیمت خودروهای مونتاژی تصویب شد، اصلاح قیمت ها توسط شورای رقابت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

چند هفته است که شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی پرداخته و امروز در جلسه‌ای که برگزار شد، دستورالعمل قیمت‌گذاری این خودروها تصویب شد.

این دستورالعمل باید توسط وزارت صنعت و سازمان حمایت اجرایی اجرا شود، اما شایعات حاکی از آن است که در قیمت‌گذاری این خودروها، رقابت‌پذیری رعایت نشده و بیشتر قیمت‌گذاری‌ها با مشکل روبرو هستند. به همین دلیل، شرکت‌های خودروساز باید روند اصلاح قیمت‌ها را به عهده گیرند.

پیش از این شجاعی سخنگوی شورای رقابت با اشاره به موضوع قیمت گذاری خودروهای مونتاژی عنوان کرده بود، در ۳ ماه اخیر، کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری خودروهای CKD صورت گرفته و شورای رقابت با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی و انجمن‌های تخصصی، کارگروه تخصصی را برگزار کرده است تا قیمت‌های خودروها بهبود پیدا کنند. البته تصمیم گیری درباره قیمت خودروها به عهده شورای رقابت نیست و پس از تصویب قیمت‌های خودروهای CKD، آنها باید به وزارت صنعت اعلام شوند و وزارت صنعت نیز مسئول اعلام قیمت نهایی این خودروها است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/16
قیمت طرح یکپارچه تیاراx5 ۷نفره اتومات
بازار چنده
ثبت نامی چند باید پرداخت
1402/2/17
سلام یعنی احتمال داره قیمت کارخانه ای که الان دارن کمتر بشه؟
1402/2/18
قیمت x22
1402/2/19
سلام تکلیف ما که در طرح مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو از مدیران خودرو گرانتر از قیمت شورای رقابت ماشین خریدیم چه می شود