موضوعات داغ

نگاهی به مرسدس بنز E-Class مدل 2024، پکیج کاملی از تکنولوژی و توان فنی

عکس مطلب اول

نسل ششم مرسدس بنز E-Class به عنوان مدل ۲۰۲۴ با کد W214 به تازگی معرفی شده است. این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، ولی شامل فناوری‌های به‌روز و پیشرفته متنوعی می‌شود.

مرسدس در ماه فوریه مشخصه جالبی از کابین E-Class 2024 را به نمایش گذاشت و از سیستم MBUX با نمایشگر یکپارچه بزرگ در سبک‌های اسپرت برای علاقه‌مندان به رانندگی با نور قرمز و کلاسیک رونمایی کرد. در صورت سفارش پکیج پریمیوم پلاس MBUX، یک نمایشگر سوم نیز در مقابل سرنشین جلو قرار می‌گیرد. این نمایشگر به سنسورهای تعبیه‌شده در زیر صندلی سرنشین جلو متصل است و تنها در صورتی روشن می‌شود که وجود سرنشین جلو تشخیص داده شود. نمایشگر سوم به نحوی طراحی شده که نمای کاملی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار دهد، اما هیچ‌گونه مزاحمت و حواس‌پرتی را برای راننده به وجود نیاورد.

داخل کابین ای-کلاس جدید بسته به سفارش خریدار، به نمایشگرها و دوربین‌های متعدد (حداکثر ۵ دوربین) مجهز شده است. در حالت استاندارد، تنها یک دوربین درون کابین نصب شده که هرگونه حواس‌پرتی از سمت راننده را تشخیص می‌دهد. در نسخه‌های سفارشی، یک دوربین دیگر در کلاستر پشت فرمان قرار می‌گیرد که بخشی از سیستم پیشرفته دستیار راننده است. دوربین دیگری در پنل کنترلی بالای سر نصب می‌شود که به سیستم MBUX تعلق دارد. کابین می‌تواند به دو دوربین RGB دش کم (DashCam) و سلفی نیز مجهز شود.

داخل کابین بنز E-Class 2024

از دیگر فناوری‌های به‌کاررفته در مرسدس بنز ای کلاس ۲۰۲۴ می‌توان به یک پنل درایور سه‌بعدی (آپشنال) اشاره کرد که جلوه‌های استریوسکوپی را به نمایش می‌گذارد. جالب اینکه چشم چپ و چشم راست، پیکسل‌های متفاوتی را از صفحه دریافت می‌کنند، درست مثل تصاویر استریوسکوپی عجیب و غریبی که برای درک آن‌ها باید چشمان خود را عذاب داده و لوچ کنید!

ویژگی آپشنال دیگری نیز به نام نورپردازی محیطی فعال درون کابین وجود دارد که چراغ‌های LED داخل کابین را با موسیقی پخش‌شده توسط سیستم صوتی Burmester همگام‌سازی می‌کند.

سبک اسپرت سیستم MBUX با نورپردازی قرمز

جالب اینکه هوش مصنوعی و تیک‌تاک نیز به نسل ششم E-Class اضافه شده‌اند. طبق اظهارات کمپانی آلمانی، نرم‌افزار در E-Class اولویت بیشتری نسبت به سخت‌افزار دارد. خودروی جدید به یک سیستم کامپیوتری مستقل مجهز است که امکان نصب اپلیکیشن‌های جانبی، بازی‌های ویدیویی مثل انگری بردز، برنامه‌های ویدیوکنفرانسی نظیر زوم یا وبکس و حتی وبگردی از طریق مرورگر ویوالدی را فراهم می‌آورد. اپلیکیشن پرطرفدار تیک‌تاک نیز جزو آن دسته برنامه‌هایی است که می‌توان روی این کامپیوتر مستقل نصب کرد. ویژگی‌های مربوط به خودرو از جمله کنترل دمای کابین، موقعیت صندلی‌ها، آینه‌ها، مسیریابی و ... نیز از طریق این سیستم قابل‌دسترسی هستند.

مرسدس همچنین به منظور کمک به رانندگان جهت انطباق با ویژگی‌های جدید E-Class، سیستم فرمان صوتی خود را به‌روزرسانی کرده و ارتقا داده است. زمانی که فقط یک سرنشین در خودرو حاضر است، دیگر به کاربرد کلمه کلیدی Hey Mercedes برای صدور فرمان احتیاج نیست. به علاوه، E-Class از یک هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند که می‌تواند با گذشت زمان، رفتار و روتین راننده را یاد بگیرد و به طور خودکار آن‌ها را اجرا کند. از تنظیم دمای هوا گرفته تا نورپردازی داخل کابین، مالکین E-Class قادر به استفاده از روتین‌های پیش‌فرض یا ایجاد روتین‌های جدید برای استفاده از امکانات متنوع درون کابین هستند.

نمای عقب مرسدس بنز E-Class 2024

صرف‌نظر از فناوری‌های متنوع و فراوان، E-Class جدید در نهایت یک خودرو است که در وهله اول، ظاهر آن توجه را به سمت خود جلب می‌کند. قسمت عقب ماشین از مدل قبلی به ارث رسیده، ولی چراغ‌های آن به شیوه خلاقانه طراحی شده و شامل عناصری به شکل ستاره سه پر معروف بنز می‌شود. نمای مقابل ماشین با الهام از خودروی EQ طراحی شده است. جلوپنجره دارای الگوی نقطه‌ای بوده که به وسیله حاشیه کرومی احاطه شده و از طرفین، به واسطه پنل مشکی‌رنگ باریک و براق به چراغ‌های جلو متصل شده است. دستگیره درب‌ها هم‌رنگ با بدنه بوده و حالت پاپ آپ دارند. بنز جدید روی رینگ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی سوار می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب مرسدس بنز ای کلاس W214 سیستم هدایت عقب است که در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند چرخ‌های عقب را تا ۴.۵ درجه بچرخاند. البته در سرعت‌های بالاتر، قابلیت چرخش چرخ‌های عقب به ۲.۵ درجه کاهش می‌یابد تا در عوض پایداری، مانورپذیری و عملکرد خودرو حفظ شود. به علاوه، خریدار با سفارش پکیج تکنولوژی می‌تواند سیستم تعلیق بادی Airmatic را به سدان جذاب خود اضافه کند که از قابلیت ضربه‌گیری مداوم و قابل تنظیم برخوردار است. این پکیج همچنین تراز خودرو را حفظ کرده و اگر سرعت به بیش از ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت برسد، ارتفاع خودرو را تقریبا به اندازه ۱.۵ سانتیمتر کاهش می‌دهد تا بهبود کارایی، مرکز ثقل را پایین‌تر بیاورد.

نمای جانبی مرسدس بنز E-Class

مدل جدید بنز E-Class در دو تریم متفاوت E350‌ و E450 عرضه می‌شود. هر دو تریم با پیشرانه4MATIC AWD در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند و از نسخه ارتقایافته گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره‌مند هستند. بسته به تریم، پیشرانه دارای ۴ سیلندر یا ۶ سیلندر خطی است. نسخه E350 دارای موتور ۲ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ بوده و یک موتور الکتریکی کوچک نیز به آن اضافه شده است تا پیشرانه را به هیبریدی خفیف تبدیل کند. قدرت پیشرانه به ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به تقریبا ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد. پیشرانه ۳ لیتری به‌کاررفته در نسخه E450 نیز از نوع هیبرید خفیف است، اما قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۳۷۵ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد