موضوعات داغ

نگاهی به اومودا S5 GT، با نسخه صادراتی آریزو 5 جی تی آشنا شوید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خط محصول اومودا زیرشاخه جدید چری در حال گسترش است و این شرکت تصمیم گرفته است تا برای تولید نسخه‌های جدیدتر، از محصولات فعلی خود استفاده کند. یکی از محصولات جدید این برند اومودا S5 GT است، خودرویی که به آریزو 5 جی تی شباهت غیرقابل انکاری دارد.

اومودا S5 GT سومین محصول این برند خواهد بود. این سدان اسپرت قرار است در روسیه، قزاقستان و سایر کشورهایی که این برند در آن حضور دارد عرضه شود. بنابراین یکسال پس از عرضه آریزو 5 جی تی در چین، بازارهای صادراتی این خودرو را با نام اومودا S5 GT دریافت خواهند کرد.

اومودا S5 GT از نظر ابعاد و اندازه دقیقا برابر با آریزو 5 GT‌ است و با دارا بودن فاصله بین دو محور 2670 میلیمتر، یک خودرو کوچک به حساب می‌آید. اومودا S5 به پیشرانه مشترک با تیگو 8 پرو مجهز است. بنابراین زیر کاپوت این خودرو موتور 1.6 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را می‌بینیم. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر (wet) نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. چری حداکثر سرعت این خودرو را معادل 220 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. همچنین شتاب صفر تا صد خودرو کمتر از شش ثانیه ذکر شده است. میانگین مصرف سوخت اومودا S5 GT نیز 6.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود که با توجه به باک 48 لیتری خودرو، رقم مناسبی محسوب می‌شود.

اومودا S5 GT

از نظر نمای ظاهری، تفاوت چندانی میان اومودا S5 GT و آریزو 5 جی تی مشاهده نمی‌شود. با این حال اومودا S5 به چراغ‌های مه شکن برای بازارهای صادراتی مجهز خواهد بود که آریزو 5 GT‌ فاقد آن است. همچنین این خودرو به رینگ‌های مشکی با کولیس نارنجی و صندلی های چرمی قرمز در کابین مجهز خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد