موضوعات داغ

ونوسیا Big V محصول جدید بازار ایران + عکس و مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت نورا موتور پارس به تازگی محصولات شرکت ونوسیا چین را در بازار ایران معرفی کرده است. 3 مدل از این برند قرار است در بازار کشورمان عرضه شود. یکی از محصولات جذاب این برند ونوسیا BIg V یا V-online است که از طراحی جذابی برخوردار است.

شرکت چینی Venucia (ونوسیا یا ونوچیا) در سال 2010 با سرمایه‌گذاری دو شرکت مطرح نیسان ژاپن و دانگ‌فنگ موتور چین ایجاد شد.

در طول دهه 2010، اوضاع برای ونوسیا، به عنوان یک بخش سرمایه گذاری مشترک که توسط نیسان و دانگ فنگ موتور ایجاد شده بود، بسیار خوب پیش رفت.

در سال 2017 دانگ فنگ کنترل کامل ونوسیا را در دست گرفت، اما در اواخر سال 2020 اعلام کرد که قصد دارد دوباره این برند را به دانگ فنگ-نیسان بازگرداند. با این حال، هنوز این اتفاق نیفتاده است و دانگ فنگ همچنان به‌عنوان سازنده Venucia V-Online ذکر شده است.

ونوسیا از سال 2010 خودروهای مختلفی را بر اساس پلت‌فرم های نیسان تولید می‌کرد. تا سال 2016، پلتفرم‌های قدیمی که نیسان دیگر آنها را نمی خواست را مورد استفاده قرار می‌داد. اما در ادامه با Venucia Chenfeng E30 که بر اساس نیسان لیف ساخته شده بود و همچنین Venucia Venucia T90 2016 که بر اساس نسل فعلی (2015) نیسان مورانو در آن زمان ساخته شده بود توسعه پیدا کرد.

نمای عقب ونوسیا Big V

طراحی کراس اوور ونوسیا Big V

ونوسیا V-Online با که نام چینی 大V (Grande V یا Big V) نیز شناخته می‌شود، یک کراس اوور SUV-کوپه اسپرت با طراحی تند و تیز است که با هدف مخاطب نسل جوان و برآورده نمودن نیازهای طراحی و تولید گردیده است.

طراحی کراس اوور ونوسیا Big V به شکل خطوط تیز و زاویه‌دار بوده و طراحان دانگ‌فنگ-نیسان در قالب بدنه‌ای این خودرو از فرم‌های منحنی استفاده نکرده‌اند. چراغ‌های جلو با فرم گوشه‌دار و نازک، به همراه جلوپنجره‌ی بزرگ و خطوط مورب، چهره‌ای خشن به این خودرو بخشیده‌اند. وجود چهار چراغ LED مورب و خطوط شکسته در دو سوی سپر جلو از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

در نمای جانبی این خودرو به کمک خطوط شکسته و زاویه‌دار ، در کنار فرم شیب‌دار سقف با رنگ متفاوت از بدنه مشکی رنگ، ظاهری جالب، زیبا و سیال ایجاد شده است. طرح چراغ‌های عقب یکپارچه و سراسری نیز بسیار جذاب بوده و با پیروی از الگوهای ترند در بسیاری از کراس‌اورهای امروزی، به صورت پیوسته با گوشه‌های زاویه‌دار به سمت پایین در دو بخش انتهایی طراحی شده است.

داشبورد خودرو ونوسیا Big V

داشبورد خودرو ونوسیا Big V با استفاده از سطوح صاف و خطوط مستقیم به شکلی مدرن و آینده‌گرایانه در عین حال شکیل طراحی شده است. قرارگیری یک نمایشگر بزرگ یکپارچه سراسری در داشبورد این خودرو، باعث شده است که تعداد ادوات و دکمه‌های فیزیکی به کمترین حد خود تقلیل پیدا کنند. فرمان این خودرو به صورت D-Cut و سه شاخه طراحی شده است و خروجی‌های تهویه مطبوع و لوگوی ونوس موتور، در محلی نزدیک به فرمان نصب شده‌اند. همچنین، جزئیات خاص دیگری نیز در این بخش وجود دارند که می‌توان آن‌ها را قابل توجه دانست.

پیشرانه و توان فنی ونوسیا Big V

کراس اوور ونوسیا V-online از یک پیشرانه 1,5 لیتری مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید حداکثر قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را دارد. یک جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچه نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به کمک این پیشرانه و در همکاهنگی با گیربکس، این خودرو می‌تواند در ساعت 8.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می‌رسد. پیشرانه این خودرو با مدل ونوسیا زینگ مشترک است.

کراس اوور ونوسیا Big V محصول جدید بازار ایران

از لحاظ ابعاد کراس اوور جدید بازار کشور با طول، عرض و ارتفاع 4562/1917/1625 میلی متر و فاصله دو محور 2700 میلی متر یک کراس اوور سایز کوچک محسوب می‌شود و ابعادی نزدیک به جک S5، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و... دارد.

مشخصات فنی کراس اوور ونوسیا Big V محصول جدید بازار ایران

خودرو ونوسیا Big V
کلاس کراس اوور کامپکت
نوع موتور 1.5 لیتری توربو
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
قدرت 187 اسب بخار
گشتاور 260 نیوتن متر
شتاب 8.8 ثانیه
سرعت 200 کیلومتربرساعت
مصرف 7.1 لیتر
طول، عرض، ارتفاع 4562 میلیمتر، 1917 میلیمتر، 1617 میلیمتر
فاصله محوری 2700 میلیمتر
وزن تقریبی 1491 کیلوگرم
حجم باک 60 لیتر
فضای صندوق 605 لیتر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد