موضوعات داغ

رودستر برقی ام جی سایبرستر در انگلستان رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک ماه پس از رونمایی ام جی سایبرستر در نمایشگاه خودروی شانگهای چین، این خودروساز یک مدل پیش‌تولید را به مقر اصلی خود در ماری‌لبون لندن برد تا پیش از عرضه این رودستر برقی در تابستان امسال، یک رویداد ویژه برای رونمایی از آن برگزار کند.

این اولین باری است که تصاویر رسمی ام جی سایبرستر را می‌بینیم و نسخه واقعی آن با رنگ قرمز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. طول بدنه ۴.۵ متر است و با کاپوت طویل، چرخ‌های بزرگ و ارتفاع کم، ابعاد رودسترهای سنتی را حفظ کرده است. سایبرستر همچنین از عناصر الهام گرفته از ابرخودروها مانند درهای خفاشی و اسپویلر یکپارچه در عقب بهره می‌برد.

خوشبختانه نمونه اولیه با سقف باز به نمایش گذاشته شد و کابین دونفره آینده‌نگرانه آن شامل چهار صفحه نمایش قابل مشاهده بود.

علاوه بر این تصاویر، ام جی ویدئویی کوتاه از این رودستر برقی نیز منتشر کرده است. کارل گاتهام، مدیر طراحی پیشرفته ام جی درباره فرآیند طراحی سایبرستر صحبت می‌کند که این خودروساز را به ریشه‌های اسپرت خود برمی‌گرداند. ام جی در دوران تصاحب توسط شرکت سایک بیشتر بر روی مدل‌های شاسی بلند متمرکز بوده است، بنابراین عرضه یک رودستر دونفره برای طرفداران این برند بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

ام جی سایبرستر

ام جی هنوز مشخصات فنی این مدل جدید را منتشر نکرده است اما اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان می‌دهد که این مدل با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. مدل تک‌موتوره دیفرانسیل عقب توان ۳۱۰ اسب بخار تولید می‌کند، در حالی که مدل دوموتوره تمام چرخ محرک توان ۵۳۶ اسب بخار تولید خواهد کرد. قدرت این پیشرانه‌ها توسط پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت و برد نامعلوم تامین می‌شود.

ام جی سایبرستر در تابستان ۲۰۲۴ در بریتانیا و اروپا در دسترس خواهد بود. این شرکت قیمت این مدل را در آینده اعلام خواهد کرد، اما آن را مقرون به صرفه‌ترین رودستر برقی جهان می‌نامد. اتوکار گزارش می‌دهد که قیمت سایبرستر در بریتانیا از حدود ۵۵۰۰۰ پوند برای مدل تک موتوره و ۶۵۰۰۰ پوند برای مدل دوموتوره آغاز خواهد شد. اگر این اعداد و ارقام دقیق باشند، ام جی سایبرستر کمی گران‌تر از نسخه بالارده بی ام و Z4 درون‌سوز، اما تقریبا نصف قیمت مرسدس بنز SL خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد