موضوعات داغ

جشن تولد ۵۶ سالگی پیکان در پیست آزادی برگزار شد + گزارش تصویری

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز، به مناسبت جشن ۵۶ سالگی تولید پیکان، همایش پیکان‌های کلاسیک در محل پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

این همایش توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ برگزار شد. علاقه‌مندان از سراسر کشور در این رویداد حضور داشتند و هدف از برگزاری این همایش، برگرداندن خاطرات گذشته با پیکان‌های کلاسیک بود.

برای حضور در این رویداد، هیچ محدودیتی برای پیکان‌های کلاسیک با سال تولید ۱۳۴۶ الی ۱۳۸۳ وجود نداشت. افراد علاقه‌مند می‌توانستند به صورت حضوری بلیت روز مسابقه را تهیه کنند یا از طریق سایت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بلیت خود را پیش‌خرید کنند. بازدید از این رویداد برای عموم آزاد بود.

جشن تولد ۵۶ سالگی پیکان در پیست آزادی

تاریخچه ماشین پیکان

شرکت ایران خودرو توسط دو برادر به نام‌های احمد و محمود خیامی در تهران تأسیس شد و از سال ۱۳۴۶ خورشیدی، تولید خودروی پیکان را آغاز کرد. پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس در بازار عرضه شد و در سال ۱۳۴۹، وانت و تاکسی پیکان هم به مدل‌های تولیدی افزوده شدند و همچنین پیکان اتوماتیک نیز در همین سال معرفی شد. در سال‌های بعد، شش مدل دیگر از پیکان شامل دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک تولید و به بازار عرضه شدند. پیکان به دلیل قیمت مناسب، کارایی و دوام خوب، در میان مردم بسیار محبوب بود. با این حال، با ورود خودروهای خارجی به بازار ایران و مشکلات فنی برخی از مدل‌های پیکان، تولید آن در سال ۱۳۸۳ خاتمه یافت و از دور خارج شد. به‌رغم معایبی که پیکان داشت، برخی افراد هنوز هم ترجیح می‌دهند در صورت تولید مجدد، پیکان را به پراید ترجیح دهند.

گردهمایی پیکان سواران در جشن تولد ۵۶ سالگی پیکان در پیست آزادی

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/23
به امید روزی که تو همایش های پیکان سواران این خودروی دوست داشتنی و نوستالژیک به جای این حجم پیگان از حالت فابریک خارج شده و بزک شده و کف خواب که در شان و کلاس این خودرو کلاسیک نیستش پیکان های فابریک و با اصالت بیشتری ببینیم جوری که پیکان های کف خواب خز انگشت شمار و انکشت نما بشند و ایشالله حذف بشند وقتی خوده صاحبانه پیکان قدر خودرو کلاسیکشون رو نمیدونند چجور میخوان فرهنگ کلاشیک سواری و اورجینال بودن رو گسترش بدمد یه روزی این بلا سر پراید ها و دویست و شش ها هم میاد که مشابه پیکان امروز روز مخصوصا پیکان های قبل چراغ بنزی شدن فابریکش دیگه گیر نمیاد و فابریکش شاید تا چهار پنج برابر بزک شدش قیمت داره
1402/2/23
تصاویر عالی بود