موضوعات داغ

خودروهای آسیب دیده حین مونتاژ و لجستیک بهمن موتور چه مراحلی را طی می کنند؟ + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه بهمن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران است که در زمینه تولید و فروش خودروهای سواری، شاسی‌بلند، ون و اتوبوس فعالیت می‌کند. تولید خودروهای سواری به عنوان فعالیت اصلی شرکت محسوب می‌شود.

ویدیو بخش خودروهای آسیب دیده حین مونتاژ و لجستیک در شرکت بهمن موتور

در طول فرآیند تولید خودروها، شرکت بهمن موتور با مشکلاتی مانند آسیب دیدن خودروها در حین مونتاژ و لجستیک روبرو می‌شود. با این وجود، شرکت به منظور کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب دیدن خودرو، این خودروها را به خط ریورک منتقل می‌کند و پس از ارزیابی مهندسان تولید و کیفیت، تصمیم بر نوع استفاده از آن‌ها گرفته می‌شود.

معمولاً خودروهایی که در حین لجستیک دچار آسیب می‌شوند، برای تست درایو و یا به عنوان loan car استفاده می‌شوند. بدین ترتیب، شرکت بهمن موتور با استفاده از این روش، هزینه‌های ناشی از آسیب دیدگی خودروها را به حداقل می‌رساند.

خودرو "Loan car" یا همان "خودرو اعاره‌ای"، معمولا به مفهوم اجاره خودرو برای مدت زمان کوتاهی اشاره دارد. در بعضی از موارد، این خودروها توسط دلالان خودرو یا شرکت‌های اجاره خودرو به افرادی که نیاز به خودروی جایگزین دارند، ارائه می‌شوند.

عموماً این خودروها برای جبران مشکلات و عیب‌های خودرویی که در حال تعمیر است یا کاربر در حال انتظار برای تحویل خودروی خود به دلیل خسارتی است، استفاده می‌شوند.

"خودرو تست درایو" یا به اختصار "Test Drive"، به معنای تست و آزمایش خودروهای جدید قبل از خرید آن‌ها است. عموماً نمایندگان فروش خودرو، این امکان را به مشتریان ارائه می‌دهند تا بتوانند عملکرد، کارایی و رفتار خودرو را در شرایط واقعی بررسی کنند.

هدف از ارائه خودرو تست درایو به مشتریان، ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر در مورد خرید خودرو و همچنین افزایش فروش خودروهاست. همچنین این فرصت برای مشتریان است تا با ویژگی‌های خودرو و سطح راحتی و کاربردی آن آشنا شوند و بر اساس این مشخصات، تصمیم خود را بگیرند.

در مکان کارخانه بهمن موتور یک ایستگاه کاری خاص که مختص بررسی خودروهای حادثه دیده ایجاد شده است، خودرو مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک ایستگاه تعمیراتی و بررسی مشکلات فنی از آن بهره برداری می‌شود.به دلیل تلاش برای کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب دیدگی خودروها در طول فرآیند تولید، می‌توان به طور کلی این شرکت را بعنوان یک شرکت پیشرو در صنعت خودروسازی در ایران دانست.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/23
کیفیت ویدیو خیلی بالاست ، نه گوشی توان پردازش داره نه سیستم ، لطفا کیفیت رو بهینه کنید به فکر چشم ما کاربر ها هم باشید

البته بهمن موتور بیشتر نمیخواست کیفیت بهتری در اختیار کسی قرار بده
1402/2/23
ولی اون ریسپکتی که تو خط تولید بتونه داشت رو هرگز‌ فراموش نمیکنم. حالا هی ریپورتاژ بذارید
1402/2/24
سلام،توضیحات خوبی بود .