موضوعات داغ

ثبت سفارش ۱۰۰‌ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام شده است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت طی گفت‌وگویی خبر دارد: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است.

او در ادامه افزود: تولید و واردات خودروهای نو و کارکرده باعث افزایش عرضه در بازار می‌شود.همچنین، برای کاهش تقاضای کاذب با استفاده از ابزار‌های مالیاتی (مالیات بر عایدی سرمایه) باید اقدام شود.

او همچنین با اشاره به تلاش جهت افزایش شفافیت بازار خودرو تصریح کرد: الزام معامله‌گران جهت ثبت معاملات خودرو در سامانه جامع تجارت نیز بسیار مهم است و به افزایش شفافیت بازار خودرو کمک می‌کند.

او با اشاره به واردات خودروهای کارکرد عنوان کرد: لازم است لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو در دولت مصوب شود و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

لاهیجانی با تاکید بر اضافه شدن خودروهای اقتصادی به سبد محصولات خودروسازان، به این نکته اشاره کرد که نبود خودروهای اقتصادی در سبد محصولات تولیدی یکی از ضعف‌های صنعت خودرو است. از زمانی که پراید از رده خارج شده است، هنوز خودروی جایگزینی برای آن تولید نشده است. اما در سال جاری، این نقص رفع شده و یک خودروی اقتصادی در اواخر سال تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت نیز تأکید کرد که صنعت خودروی ایران با توسعه محصولات بومی و دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید، قابلیت رقابت در بازار‌های جهانی را دارد. همچنین، با استفاده از قابلیت‌های جوانان کشورمان، می‌توان بر موانع غلبه کرده و صنعت خودرو را به عنوان یکی از منابع خلق اقتدار اقتصادی در گام دوم انقلاب اسلامی توسعه داد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/26
اگر بجای ۱۰۰ هزار خودرو نو، ۵۰۰ هزار خودرو کارکرده وارد می‌کردند، بازار خودرو به تعادل می‌رسید.