موضوعات داغ

خودروهای SWM به روسیه می روند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند چینی SWM با ریشه‌های ایتالیایی فروش محصولاتش در روسیه که برای پایان ماه مه برنامه‌ریزی شده بود، را تا زمان نامشخصی به تعویق انداخت. حضور این برند پس از مدتی در ایران نیز متوقف شده است و دیگر شاهد عرضه خودروهای اس دبلیو ام در کشورمان نیستیم.

دو روز پیش یک تایمر در وب‌سایت روسی SWM ظاهر شد که به آغاز رسمی فروش محصولات این شرکت چینی در روسیه اشاره داشت. این شمارش معکوس تاریخ ۳۱ مه را به عنوان زمان آغاز فروش محصولات SWM در روسیه نشان می‌داد؛ اما اکنون این برنامه‌ریزی تا زمان نامشخص به تعویق افتاده است.

البته خودروهای برند SWM هم‌اکنون در کارخانه شرکت آوتوتور روسیه تولید می‌شوند. این برند یک توزیع‌کننده دارد و بیش از ۴۰ قرارداد فروش امضا کرده است. اولین محصولات شرکت چینی در روسیه دو کراس‌اوور کامپکت SWM G01 و SWM G01F خواهند بود. در آینده یک شاسی بلند اندازه متوسط به نام G05 پرو به آن‌ها اضافه خواهد شد. به گفته ایوگنی زاویالوف، مدیر توسعه اس دبلیو ام، این محصولات برای بازار روسیه به امکانات گرم‌کننده مجهز خواهند شد. محدوده قیمت تقریبی همه مدل‌ها ۲ تا ۳ میلیون روبل خواهد بود. هدف این برند رسیدن به حجم فروش ۲ هزار خودرو در ماه است.

براساس اطلاعات موجود در برنامه‌های تولید کارخانه آوتوتور، تا پایان سال ۲۰۲۳، مدل هیبریدی SWM بیگ تایگر نیز وارد خط تولید خواهد شد. زاویالوف در ادامه خاطرنشان کرد که خط تولید این برند در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ بسته به روند بازار روسیه گسترش خواهد یافت.

اس دبلیو ام G01

زاویالوف درباره این برند چینی گفت: خودروهای SWM در بازارهای اروپا، ویتنام، آفریقا و آمریکای جنوبی به فروش می‌رسند و این برند در بازار اکوادور پیشتاز است.

بررسی دقیق آمار در اکوادور نشان می‌دهد که اس دبلیو ام در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، فقط ۵۷۶ خودروی سواری را به فروش رسانده و پس از کیا، شورولت، تویوتا، چری، هیوندای، رنو و سوزوکی در جایگاه هشتم قرار گرفته است. SWM فقط کراس‌اوور G01 را در اکوادور به فروش می‌رساند و این حجم از فروش به آن اجازه داد تا در بین مدل‌های شاسی بلند، پس از کیا سلتوس در جایگاه دوم قرار بگیرد. در عین حال، گروه شینری، شرکت والد SWM، در بازار اتوبوس‌ها و مینی‌ون‌ها پیشتاز است.

زاویالوف همچنین به این نکته اشاره کرد که تمرکز اصلی گروه شینری در چین روی خودروهای تجاری است که شرکت چینی در این زمینه در رده اول و دوم قرار دارد. البته شینری از نظر فروش کلی خودروهای تجاری در بین ۱۰ شرکت برتر قرار نگرفته است. در واقع این شرکت روی فروش خودروهای تجاری برقی تمرکز دارد. این تاکتیک به شینری اجازه داده است تا رتبه سوم فروش خودروهای تجاری با انرژی جدید در سال ۲۰۲۲ را کسب کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/4
عالیه این ماشین. حیف که در ایران وارد کننده شد سیف خودرو. اگر دست مدیران خودرو یا کرمان موتور بود الان هم قیمت تیگو ۸ میفروختنش. قیمت جهانی نسخه فول حدود ۲۸ هزار دلاره‌. هم قیمت تیگو۸. توی متن هم مدل ساده رو نوشته ۲ میلیون روبل که میشه ۲۶ هزار دلار.