موضوعات داغ

عملکرد عالی خودروی برقی زیکر ۰۰۱، 1032 کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ

عکس مطلب اول

برند زیکر (Zeekr) در حوزه ساخت خودروهای برقی فعالیت می‌کند و جزو زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی جیلی است. این برند به تازگی از نسخه WE خودروی برقی Zeekr 001 رونمایی کرده که از باتری‌های ۱۴۰ کیلووات ساعتی کیلین CATL استفاده می‌کند. به لطف باتری‌ها، محدوده پیمایش زیکر ۰۰۱ به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و به ۱۰۳۲ کیلومتر رسیده است.

زیکر ۰۰۱ یک هاچبک ۵ نفره با ۵ درب است. این خودرو با ۴۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۹ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین دو محور آن به ۳۰۰۵ میلی‌متر می‌رسد. مدل ۲۰۲۳ زیکر ۰۰۱ با سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

زیکر ۰۰۱

نسخه دو موتوره دو دیفرانسیل زیکر ۰۰۱ قادر به تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۸۶ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو می‌تواند در مدت‌زمان ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این نسخه دارای پک باتری لیتیومی ۸۶ یا ۱۰۰ کیلووات ساعتی بوده که در صورت شارژ کامل به ترتیب از محدوده پیمایشی ۵۴۶ و ۶۵۶ کیلومتر پشتیبانی می‌کنند.

اما مدل ۲۰۲۳ یا همان نسخه WE اگرچه ظاهر نسخه‌های قبلی را حفظ کرده، اما پیکربندی و طول عمر باتری آن به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. این نسخه هم با پک باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی و هم با پک باتری ۱۴۰ کیلو وات ساعتی کیلین CATL عرضه شده که بدون شک باتری دوم، اثربخشی و قابلیت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

خودرو برقی Zeekr 001

زیکر 001 نسخه WE با باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی قادر به پیمایش ۷۴۱ کیلومتر مسافت بوده و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۶.۹ ثانیه اتفاق می‌افتد. این ماشین حدود ۴۳ هزار دلار قیمت دارد. مشتریان می‌توانند با پرداخت ۱۴۸۰۰ دلار هزینه بیشتر، نسخه ارتقاءیافته با باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی را خریداری کنند. نسخه ۵۷۸۰۰ دلاری در صورت شارژ کامل باتری قادر به پیمایش مسافتی حدود ۱۰۳۲ کیلومتر است.

باتری CTP 3.0 Qilin شرکت CATL در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ عرضه شده است. نرخ بهره‌برداری از ظرفیت این باتری حدود ۷۲ درصد بوده و چگالی انرژی آن به ۲۵۵ وات‌ساعت به کیلوگرم می‌رسد. در مقایسه با پک باتری ۴۶۸۰ تسلا، پک باتری کیلین با همان سیستم شیمیایی و اندازه ، ۱۳ درصد انرژی بیشتر تولید می‌کند.

از ماه ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳، در مجموع ۱۸۹۳۵ دستگاه خودروی برقی زیکر ۰۰۱ به فروش رفته که این رقم نشان‌دهنده افزایش ۸۲ درصدی فروش نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۲ است. زیکر ۰۰۱ در بازار چین با اصلی‌ترین حریف خود، یعنی خودروی برقی تسلا مدل Y رقابت می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد