موضوعات داغ

سرپرست وزارت صمت: مشکل تامین ارز برطرف و خودروهای وارداتی به زودی ترخیص خواهد شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دیدار با وزیر صنعت و تجارت و ترویج سرمایه‌گذاری عمان بیان کرد که با رایزنی‌های که اخیرا با بانک مرکزی انجام شد، ارز مورد نیاز قطعات خودرو به خوبی تامین شده و در سال جاری نیز طبق برنامه تامین خواهد شد. محل تامین این ارز از طریق سامانه نیما، تهاتر، صادرات در برابر واردات و سایر روش‌های مرسوم خواهد بود.

وی همچنین افزود که با توجه به همکاری بانک مرکزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین ارز و منابع در دسترس، خودروسازان در شرایط مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌ریزی تولید کرده‌اند و امسال تولید خودرو رشد بیشتری نسبت به سال‌های قبل خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد که واردات خودرو نیز اجرایی و عملیاتی شده و ترخیص خودروهای وارداتی تسریع یافته است. به زودی شاهد ترخیص تعداد قابل توجه‌ای خودرو از گمرک خواهیم بود که این موضوع عرضه خودرو به بازار را افزایش می‌دهد و انتظار می‌رود با کاهش فشار تقاضا بر روی بازار داخلی، نرخ ارز و قیمت خودرو در بازار کنترل شود.

او در ادامه افزود با توجه به تلاش برای افزایش تولید خودرو در ابتدای سال جاری و در صورت تامین منابع مورد نیاز برای تولید، امیدوارم وضعیت فعلی صنعت خودرو در ایران در سال ۱۴۰۲ بهبود پیدا کند و بهبود میزان تولید، علاوه بر افزایش عرضه خودرو در بازار داخلی، می‌تواند به توسعه صادرات خودرو و قطعات یدکی کمک کند و در نتیجه ارزش افزوده بیشتری را برای کشور ایجاد کند. همچنین افزایش همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه خودروسازی می‌تواند به توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

اما با این حال، برای دستیابی به اهداف بلندمدت در حوزه خودروسازی، لازم است توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های این صنعت، به‌روزرسانی و تجهیز کارخانجات با تکنولوژی‌های جدید، توسعه بازار صادرات و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد