موضوعات داغ

پیش فروش چری تیگو 9 در چین آغاز شد، قیمت یک میلیارد و 124 میلیون تومان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تیگو 9 جدیدترین محصول این خودروساز چینی است که می‌توان آن را پرچمدار جدید شرکت چری دانست. پیش فروش این خودرو از آخرین روزهای ماه مه میلادی در چین آغاز شده است و مشتریان می‌توانند با پرداخت 155 هزار یوان (یک میلیارد و 124 میلیون تومان) این خودرو را پیش خرید کنند. چری تیگو 9 یک شاسی بلند اندازه متوسط محسوب می‌شود و پس از عرضه در بازار چین، روانه بازارهای صادراتی چری خواهد شد.

چری تیگو 9 همانند دیگر خودروهای این برند در قالب چند تیپ به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین میزان پیش پرداخت ارائه شده برای خرید خودرو نیز با توجه به تریم انتخابی متفاوت خواهد بود. برای مثال 155 هزار یوان مبلغ پیش پرداخت تیپ پایه این خودرو است، در حالی که برای خرید تیپ فول آپشن آن بایستی 175 هزار یوان پیش پرداخت ارائه دهید.

اصول طراحی چری تیگو 9 در بخش خارجی همانند کراس‌اوورهای دیگری خانواده تیگو است، با این تفاوت که طراحان چری سعی کرده‌اند تا خودرویی لوکس را به مخاطب نشان دهند. در فضای داخلی نیز از الگوهای طراحی مشابه خودروهای دیگر خانواده تیگو استفاده شده است اما دریچه‌های تهویه مشابه نمونه‌های به کار رفته در برندهای لوکس اروپایی هستند.

چری تیگو 9

کلاسترهای دوگانه به هم چسبیده نیز به امضای طراحی داخلی این روزها تبدیل شده‌اند که در کابین تیگو 9 قابل مشاهده هستند. ابعاد چری تیگو 9 به ترتیب معادل 4820/1930/1699 میلی متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2820 میلی متر است. چری تیگو 9 به سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو مجهز است و نورپردازی داخلی با 255 رنگ دارد. این خودرو با آرایش‌های 5 نفره و 7 نفره قابل سفارش گذاری خواهد بود.

زیر کاپوت چری تیگو 9 موتور دو لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت از سری Kunpeng Power قرار دارد که با تیگو 8 پرومکس مشترک است. این پیشرانه حداکثر 192 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد.

مشتریان علاقمند به قدرت بیشتر و همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، بایستی نسخه هیبریدی از تیگو 9 را خریداری کنند. هنوز در مورد قدرت فنی این مدل اطلاعات دقیقی وجود ندارد، با این حال چری ادعا می‌کند نسخه هیبریدی قادر است با باتری‌ها و باک بنزین پر، به برد 1300 کیلومتر دست پیدا کند. شتاب صفر تا صد این نسخه نیز 4.5 ثانیه اعلام شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/12
پیشرانه تیگو ۸ پرو مکس ۲۳۰ اسب بخار هست ن ۱۹۰ واقعا زیادی سوتی بودش
1402/3/13
تا بیاد ایران چند برابر شده
1402/3/14
هیچی پراید نمیشه