موضوعات داغ

نگاهی به چانگان ایدو پلاس 2023، سدان زیبای چینی در راه بازار

عکس مطلب اول

چانگان ایدو پلاس ۲۰۲۳ به زودی روانه بازار روسیه می‌شود و به همین خاطر اطلاعات مختلفی درباره مشخصات و آپشن‌های این خودرو در فضای آنلاین شده است. البته قیمت این سدان زیبای چینی هنوز مشخص نیست.

چانگان ایدو حوالی سال ۱۳۹۴ به نمایندگی سایپا وارد ایران شد و علیرغم عملکرد فوق‌العاده نسبت به سایر خودروهای آن زمان، نتوانست به موفقیت خاصی دست پیدا کند. ذهنیت منفی نسبت به محصولات چینی احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال از این خودرو بوده، که خوشبختانه از سال ۹۷ به بعد، این ذهنیت به‌اجبار کم‌رنگ‌تر شد.

سدان چانگان ایدو پلاس ۲۰۲۳

به هر حال، Eado یکی از سدان‌های پرفروش چانگان به حساب می‌آید که نسخه ۲۰۲۳ آن با پسوند پلاس به زودی روانه بازار روسیه خواهد شد. لیست آپشن ها و امکانات این خودرو شامل مواردی همچون چند کیسه هوا، کروز کنترل انطباقی، سیستم پایداری، سه حالت رانندگی متفاوت، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های راحت و قابل تنظیم و .... می‌شود. چانگان ایدو پلاس یک سدان ایمن، راحت و مجهز است که احتمالا با قیمت اقتصادی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

کابین ایدو پلاس ۲۰۲۳

ایدو پلاس ۲۰۲۳ علاوه بر ظاهر زیبا و دل‌فریب، از مشخصات فنی خوب و قابل قبولی برخوردار است. این ماشین در زیر کاپوت به موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ مجهز شده که قدرت آن به ۱۵۵ اسب بخار می‌رسد. این قدرت از طریق گیربکس ۷ سرعته Pre-Selective به چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

البته مشتریان می‌توانند پیشرانه تنفس طبیعی ۱۲۸ اسب بخاری را برای سدان خود انتخاب کنند که با گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک جفت شده است.

زمزمه‌هایی از واردات خودروی چانگان ایدو پلاس ۲۰۲۳ در بازار ایران وجود دارد. با توجه به اینکه سایپا یکی از شرکای اصلی چانگان در کشور به حساب می‌آید و CS35 را در دسترس خریداران قرار داده، احتمالا Eado Plus نیز در آینده نزدیک وارد سبد محصولات این شرکت شود. ایدو پلاس ۲۰۲۳ در صورت عرضه، رقیب مستقیم آریزو ۵ اسپرت مدیران خودرو قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/17
مشخصات فنی کم توان . لااقل دولبتری بود