موضوعات داغ

فونیکس FX برقی به ایران می آید؟

عکس مطلب اول

چری Omoda 5 که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود، یک کراس اوور کلاس B است که هم‌ردیف با کراس اوورهای جیلی کلری، چانگان CS35، هوندا HR-V و ام‌جی ZS T قرار می‌گیرد. این ماشین در نسخه بنزینی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز بوده که حدود ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

مدتی است نسخه برقی اومودا ۵ در بازار محلی رونمایی شده و حالا آماده ورود به بازارهای دیگر است. کراس اوور برقی فونیکس FX از لحاظ جثه هم‌اندازه با نسخه بنزینی است، ولی ظاهر هوشمندانه و تهاجمی‌تری دارد. با توجه به حذف موتور، دیگری خبری از جلوپنجره بزرگ ماتریسی الماسی نیست، هرچند حذف این المان باعث نشده جذابیت و زیبایی ماشین کم شود.

چری اومودا ۵ الکتریکی

نسخه الکتریکی چری اومودا ۵ شامل امکانات و ویژگی‌های رفاهی متعددی می‌شود. نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی روی داشبورد، اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اوتو، استارت موتور از راه دور، سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگوی باکیفیت، چندین پورت USB برای شارژ و انتقال داده، پد شارژ بی‌سیم و ... از جمله مواردی است که در لیست امکانات Omoda 5 به چشم می‌خورند. صندلی‌های خودرو به صورت برقی تنظیم شده و دارای گرم‌کن و سردکن هستند تا سرنشینان سواری راحت‌تری را تجربه کنند.

شاسی بلند برقی Omoda 5

مشخصات فنی اومودا ۵ برقی شامل یک موتور سنکرون مغناطیسی دائم با سیستم خنک‌کننده مایع می‌شود. این موتور می‌تواند ۲۲۱ اسب بخار قدرت و حداکثر ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاسی‌بلند اومودا ۵ با باتری ۶۱ کیلووات ساعتی خود می‌تواند ۳۰۰ الی ۴۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو حدود ۸.۷ ثانیه اعلام شده است.

ناگفته نماند که نسخه برقی Omoda 5 از تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده هوشمند نیز برخوردار است. سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل انطباقی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص خستگی راننده، از جمله امکانات هوشمندی هستند که به کمک‌راننده می‌آیند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد