موضوعات داغ

تانک ۵۰۰ پلاگین هیبریدی: شاسی بلند لوکس و پاک چینی با قابلیت آفرود خوب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تانک ۵۰۰ که در آگوست ۲۰۲۱ رونمایی شد، خودروی جدیدی نیست. با این حال، ممکن است این اولین باری باشد که اسم آن را می‌شنوید، چون در چین تولید و عرضه می‌شود.

شاسی بلند لوکس تانک ۵۰۰ توسط یکی از برندهای زیرمجموعه گریت وال تولید می‌شود. این خودرو در ابتدا با موتور ۳ لیتری توربوشارژ V6 با توان ۳۴۹ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر و جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار عرضه شد. به تازگی نسخه پلاگین هیبریدی تانک ۵۰۰ نیز معرفی شده است.

اگرچه نسخه جدید به یک موتور کوچکتر ۲ لیتری مجهز است، اما حداکثر قدرت آن افزایش یافته است. پیشرانه پلاگین هیبریدی توان ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل در حدود ۶.۹ ثانیه است. دلیل شتاب کم تانک ۵۰۰ نسبت به قدرت زیادش وزن ۲۵۳۵ کیلوگرمی آن است. بسته باتری نسبتا بزرگ ۳۷.۱ کیلووات ساعتی، برد حرکتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

تانک ۵۰۰ پلاگین هیبریدی

اما برند تانک تمرکز زیادی روی قابلیت‌های آفرود این خودرو قرار داده است. این مدل به سیستم تمام چرخ محرک، دیفرانسیل‌های قفل‌شونده مرکزی و عقب، کروز کنترل تریل و سایر امکانات مجهز شده است. با این حال تایرهای تمام فصل کانتیننتال که روی تانک ۵۰۰ نصب شده‌اند، احتمالا روی قابلیت‌های آفرود آن تاثیر منفی دارند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/29
ماشین چینی با کیفیت یعنی تانک واقعا عالی با لندکروز رقابت مستقیم داره
1402/3/30
یعنی واقعا کیفیت تو کابینش حس میشه!