موضوعات داغ

فوتون Auman H5 در نمایشگاه شیراز 1402 حاضر شد + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سری کامیون‌های فوتون Auman، یکی از محصولات همیشگی ایران خودرو دیزل طی دهه اخیر بوده‌اند. این شرکت نسل‌های مختلف این کشنده را به تولید رسانده است و حتی براساس فوتون Auman H4، کشنده آتامان را توسعه داده است. جدیدترین نسل این خودرو در ایران فوتون Auman H5 نام دارد، خودرویی که با رنگ زرد در نمایشگاه خودرو شیراز 1402 حاضر شده بود.

فوتون Auman H5، نخستین کشنده ایران خودرو دیزل با گیربکس اتوماتیک لقب گرفته است. جعبه دنده این کشنده از نوع 12+2 سرعته نیمه اتوماتیک یا AMT است که برند ZF را روی آن می‌بینیم. پیشرانه فوتون Auman H5 نیز 12 لیتری کامینز با کد ISGE-460 است که 460 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. راندمان این پیشرانه در مقایسه با فوتون Auman H4، حدود 20 الی 40 اسب بخار افزایش یافته است. این خودرو به دلیل راندمان پیشرانه‌اش، با نام فوتون 460 نیز شناخته می‌شود.

فوتون Auman H5

اتاق فوتون Auman H5 و سری H4 شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند، چرا که فوتون H5 در واقع یک فیس لیفت روی فوتون H4 محسوب می‌شود. علاوه بر بهبودهای ظاهری، تجهیزات ایمنی مختلفی نیز به این خودرو اضافه شده‌اند. سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتیک، سیستم نگهدارنده بین خطوط و سیستم پایش فشار باد تایرها از جمله تجهیزات ایمنی جدید در فوتون H5 هستند. قیمت فوتون 460 ‌در بازار آزاد، حدود چهار میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد