موضوعات داغ

نگاهی به فوتون تونلند اتوماتیک در نمایشگاه شیراز 1402، گران‌ترین پیکاپ بازار + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز 1402، چند محصول جدید این شرکت را در خود جای داده بود. یکی از این محصولات، فوتون تونلند اتوماتیک بود، خودرویی که به عنوان نسل دوم این پیکاپ شناخته می‌شود و به پیکاپ‌های متوسط فورد شباهت دارد. این خودرو در حال حاضر با قیمت دو میلیارد و 300 میلیون تومان در بازار مبادله می‌شود و گران‌ترین پیکاپ بازار لقب گرفته است. فوتون تونلند اتوماتیک رقیب جدی مکث کلوت اتوماتیک به حساب می‌آید و قیمت بازار و کارخانه این دو محصول نیز در محدوده‌ای نزدیک به یکدیگر قرار دارد.

پیشرانه فوتون تونلند اتوماتیک از نوع دو لیتری توربوشارژر است که حداکثر 238 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک از برند ZF نیز وظیفه ارسال قدرت به چهار چرخ این پیکاپ را برعهده دارد. حالات مختلف رانندگی آفرودی از جمله دیفرانسیل سبک و دیفرانسیل سنگین در اختیار راننده پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک قرار دارد.

علاوه بر بهبود ظاهری و همچنین قوای فنی، امکانات رفاهی فوتون تونلند G7 نسل دوم نیز نسبت به نسل اول این خودرو ارتقا یافته‌اند. این خودرو به سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز شده است. همچنین می‌توان سیستم کنترل سرعت در سرازیری را در این خودرو مشاهده کرد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا، مه شکن جلو و عقب، دوربین 360 درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور نور، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10.25 اینجی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل و ترمز پارک برقی بخش دیگری از تجهیزات این خودرو هستند. قیمت فوتون تونلند اتوماتیک در حال حاضر یک میلیارد و 885 میلیون تومان از سوی ایران خودرو دیزل اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد