موضوعات داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس: با عرضه خودرو در بورس دست دلالان کوتاه می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سید جواد حسینی کیا، از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت که در شرایط فعلی، عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دلالان را از بازار خارج کند.

وی با تأکید بر این موضوع که عرضه خودرو در بورس کالا به دولت جایگزین دلال می‌شود، اما درمانی برای مشکلات مشتری ارائه نمی‌دهد، عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا باعث کنترل بخشی از نوسانات و التهابات بازار شده است. این اقدام باعث می‌شود که نقدینگی‌ای که قبلاً دلال‌ها به جیب می‌زدند، به دولت منتقل شود و در نتیجه، اقدام مناسبی در زمینه اقتصاد کشور انجام می‌پذیرد.

حسینی کیا افزود: اما باید شورای رقابت قیمت‌گذاری را بر مبنای دستمزدها، نرخ تورم، انرژی و موارد مشابه برای خودروسازان اعلام کرده و آن را تا پایان سال در نظر داشته باشد. متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و هر دو تا سه ماه یکبار، قیمت‌ها در شورای رقابت تغییر می‌کند و باعث بی‌نظمی و دلالی جدیدی خارج از بورس می‌شود. این وضعیت باعث افزایش قیمت‌های کاذب در خودرو و متوقف شدن عرضه آن می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارزیابی واقعی قیمت خودرو از طریق بورس کالا، نیازمند زمان و برنامه‌ریزی بلندمدت هستیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/27
بورس کالا بهترین راه برا بالا بردن قیمت
چند نفر از خودشون میریزن تا میتونن قیمتو بالا میبرن
و کلی بهانه هم میارنه که به نفع مردمه و دست دلالا کوتاه میشه
چرا این افزایش قیمت تو جیبه خودشون نره
1402/3/27
شما دیگنیتی تون رو از بورس کالا تهیه فرمودید یا از شرایط اختصاصی نمایندگان؟
1402/3/30
این نماینده فکر کنم فیدلیتی گرفته، آقا یکی از دلایل رشد قیمت‌ها همون بورس بود، همه کارشناس ها دارند میگن، فیدلیتی کار خودش رو کرده