موضوعات داغ

تغییر اولویت نوبت های 1403 در سامانه یکپارچه چگونه است؟ + نکات مهم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

برای کسانی که تحویل خودروهایشان به دومین نیمه سال 1403 معوق شده، برنامه تغییر اولویت‌ها ابلاغ می‌گردد و این افراد قادر به تغییر اولویت محصول خود هستند.

با اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، وضعیت ثبت نام کنندگان مشخص شده و از این روز به بعد، آنها می‌توانند برای برداشت 100 میلیون تومان از مبلغ مسدود شده در حساب وکالتی خود اقدام کنند. البته برخی از ثبت نام کنندگان نتوانسته‌اند شرایط دریافت خودرو را برآورده کنند که این موضوع ناراحتی را در میان ثبت نام کنندگان ایجاد کرده است.

در این زمینه، نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

1- پس از اعلام برنامه زمانی به متقاضیان، سازنده خودرو مکلف است که هرگونه فراخوان برای برنامه‌های فروش خودرو را مطابق با برنامه زمانی و نوبت‌دهی انجام شده، اعلام کند. بنابراین، سازندگان خودرو با گذشت زمان و فقط بر اساس لیست اولویت‌بندی اعلام شده برای هر محصول، برای فراخوان و قطعی کردن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.

2- قطعی کردن ثبت نام توسط سازندگان خودرو در این برنامه بر اساس لیست نوبت‌دهی شده بر اساس قیمت روز، مطابق با دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت است.

3- تمامی افرادی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه زمانی تا پایان سال 1403 بر اساس برنامه تولید سازندگان خودروی داخلی، خودرو دریافت خواهند کرد. البته با توجه به ظرفیت استفاده نشده سازندگان خودرو و همچنین محصولات جدید در ماه شهریور، برای سه درصد باقیمانده افراد، با حفظ اولویت‌ها، امکان انتخاب خودروی جدید فراهم می‌شود که زمان آن توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد.

به این ترتیب، تمامی متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز مانند مرحله اول، خودرو اختصاص داده خواهد شد. برای کسانی که تحویل خودروهایشان به دومین نیمه سال 1403 معوق شده، برنامه تغییر اولویت‌ها ابلاغ می‌گردد و این افراد قادر به تغییر اولویت محصول خود هستند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/28
مدیران خودرو باید مطابق برنامه شورای رقابت پیش بروند
1402/5/12
چرا اعلام‌نمیشه تاریخ تغییر اولویت
1402/5/12
لطفا تغییر اولویت ها را اعلام کنید تا تکلیف ما هم مشخص بشه تا پایان ۴۰۳ کی منتظر میمونه قیمت خودرو اونوقت دو برابر الان شده
1402/6/1
سلام از اولویت انتخاب نوع خودرو قبلی در طرح یکپارچه دوم پشیمان شدیم می خواهیم نوع خودرو را به شرکت دیگری تغییر دهیم آیا فرصتی برای تغییر خودرو فراهم نمی شود ؟
1402/6/15
زمان تغییر اواویت برای شاهین که زمستان 1403,هست کی اعلام میشود
1402/9/2
هنوز هم اعلام نشده
1403/1/17
سلام،من اولویت فروردین ۱۴۰۳،دناپلاس بودم و وجه واریزی رو در زمستان انجام ندادم ایا باز سایت باز میشه وجه اولیه رو بریزم؟؟یا کلا ثبت نام ایران خودرو از دستم رفته؟