موضوعات داغ

اولین محموله ماشین زوتی DL5 از گمرک ترخیص شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت پارس خودرو پس از مدت‌ها توقف فعالیت، حالا با واردات محصول جدید خود در سگمنت کراس اوورها به بازار خودرو کشور بازگشته است.

خودرو زوتی DL5 که از محصولات نام آشنای شرکت زوتی چین است یک کراس اوور کامپک است که به صورت CBU وارد کشور شده و جزو اولین خودروهای وارداتی است که از مبادی گمرکی کشور به طور کامل ترخیص گردیده است و بعد از چانگان CS35 پلاس، دومین خودرو وارداتی ترخیصی خواهد بود.

در مورد تاریخچه شرکت زوتی باید بدانیم که این شرکت با نام کامل زوتی اتو یک شرکت خودروسازی خصوصی چینی است و تاسیس آن به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. محصولات این شرکت به طرز عجیبی کپی خودروهای مشهور هستند و به کپی برداری شهرت دارد. شرکت زوتی در سال ۲۰۲۱ دچار ورشکستگی در نقدینگی شد و در همان سال به دلیل بدهی‌های کلان مالی، منحل شد اما از دسامبر 2022 فعالیت خود را دوباره از سرگرفت. جالب است بدانیم که یکی از دلایل به مشکل برخوردن شرکت ریگان خودرو در زمان فعالیت خود، همین موضوع ورشکستگی مالی شرکت زوتی و عدم توان تامین خودروها بود و این موضوع همکاری با این شرکت را تا حدودی زیادی پر ریسک کرده است.

ترخیص زوتی DL5

مشخصات فنی زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو

خودرو زوتی DL5 از یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان 145 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. یک گیربکس CVT قدرت را به دیفرانسیل جلو انتقال می‌دهد. در مجموع با توجه به وزن حدود 1,5 تنی و توان پیشرانه این خودرو یک محصول اقتصادی و معمولی در بین خودروهای چینی بازار ایران است.

از جمله ویژگی‌های زوتی DL5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم صوتی با نمایشگر و قابلیت بلوتوث و مسیریاب، کنترل سرعت (کروز کنترل)، هواپنجه راننده و سرنشین، پنجره‌های قابل کنترل برقی، سقف شیشه‌ای (سانروف)، سیستم تهویه هوای دیجیتال، سیستم ورود و راه‌اندازی بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی، داشبورد با پوشش چرمی و سیستم ترمز دیسکی برای چهار چرخ. علاوه بر این، خودروی Zoti T300 موفق به کسب رتبه پنج ستاره از سازمان انکپ چین در زمینه ایمنی شده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/31
خودروهای ثبتنامی در سامانه وارداتی که نزدیک سه ماهه ثبت نام کردیم تحویل نداده رفتن خودروی دیگه وارد میکنن بخدا مردمو دست انداختن
1402/3/31
شرکت ورشکسته به درد آشغال میخوره
1402/3/31
۱۷۰درصد گمرکی عوارض
1402/4/1
تا خر هست پالان هم هست
1402/4/2
عزیزم الان ماشین زیر پات چیه؟؟؟!!!
1402/4/1
شرکت همون ماشین z 300 ؟