موضوعات داغ

خودروی KMC X5 در خیابان‌های تهران دیده شد، کراس‌اوور جدید کرمان‌موتور

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

چند سالی است که خودروی جک S5 که بعده‌ها به نام KMC S5 تغییر نام داد، گاو شیرده کرمان موتور شده و فروش بالا و شرایط خوب بازار دست دوم آن توانسته این کراس‌اوور چینی را سال‌های پیاپی روی خط تولید این خودروساز کرمانی زنده نگه دارد. اما اخیراً عکس‌هایی از خودروی JAC JS5 با پلاک آزمایشی در سطح شهر تهران منتشر شده که نشان می‌دهد کرمان‌موتور قصد دارد این خودرو را بزودی راهی بازار کند. گرچه هنوز هیچ بیانیه یا اطلاعاتی مبنی بر توقف تولید جک S5 از سوی کرمان‌موتور منتشر نشده، اما با توجه به اینکه نسخه JS5 در حقیقت همان فیس‌لیفت جدید S5 محسوب می‌شود و دقیقاً در سگمنت مشابهی با جک S5 قرار دارد، شاید بتوان این خودرو را نقطه پایان و البته جایگزینی برای جک S5 بدانیم.

حال روز گذشته و در اولین روز از تابستان سال 1402، خبرنگار ما یک دستگاه خودروی JAC JS5 را شکار کرده است. خودرویی که در حقیقت با نام Sehol X6 عرضه شده و در بعضی از بازارها همچون ایران به نام JAC JS5 نیز عرضه شده است. سهول X6 یا همان JAC JS5 روی پلتفرم جک S5 پیاده‌سازی شده و در سال 2021 معرفی شد و در نمایشگاه خودروی پکن سال 2022 برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

هنوز اسم اصلی این خودرو مشخص نشده و فرزند جدید کرمان موتور که گویا در تابستان سال 1402 عرضه می‌شود، مشخص نیست به چه نامی به خیابان‌های ایران پای می‌گذارد اما به اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم، گویا این خودرو بنا است با نام KMC X5 به بازار ایران عرضه شود.

KMC X5

اگرچه رسماً با یک خودروی جدید سر و کار داریم، اما اگر از نمای کناری به جک JS5 و جک S5 خودمان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شوید که درب‌های کناری، گلگیرهای عقب و تقریباً گلگیر جلو و قسمت‌های دیگری نیز کاملاً مشابه جک S5 است و بیشتر تغییرات روی نمای جلو و عقب آن انجام شده است. شاید بهتر باشد بجای استفاده از نسل جدید، آن را فیس‌لیفت سنگین روی جک S5 بدانیم.

کابین KMC X5

خودروی جک JS5 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که توان خروجی آن حدود 150 اسب بخار است، البته به احتمال زیاد، این خودرو با پیشرانه مشابه جک S5 فیس لیفت یعنی نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ و توان 174 اسب بخار و 251 نیوتن متر و گیربکس 6 سرعته خودکار دوکلاچه تر عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ای که با سیستم سوخت رسانی TGDI تمامی نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و شاید باید گفت که جای خالی یک کراس‌اوور 4 چرخ محرک در سبد محصولات کرمان‌موتور احساس می‌شود.

اگر به داخل خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که به جای استفاده از اهرم تعویض دنده، یک اهرم چرخشی وجود دارد که کم‌کم مد روز طراحی‌های کابین خودروها شده و احتمالاً بیشتر این مدل طراحی را در آینده خواهیم دید. استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد و همچنین کلاستر دیجیتالی، اولین تفاوت‌هایی است که در طراحی داخل کابین دیده می‌شود.

هنوز اطلاعاتی در مورد سطح امکانات KMC JS5 منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که حداقل این خودرو به امکاناتی نظیر 4 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سانروف، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید و ... مجهز باشد.

در انتها به بحث شیرین قیمت‌گذاری می‌رسیم. جایی که فعلاً شورای رقابت قیمت‌هایی را مصرانه اعلام کرده که جیغ همه خودروسازان خصوصی درآمده و اصلاً مشخص نیست که این کراس‌اوور جدید با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد، اما باید منتظر قیمتی بیش از جک S5 جدید برای این خودرو باشیم.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/2
ما جک s5 نیوفیس داریم بسیار ماشین نرم، کم‌صدا، پر شتاب است و بدنه محکمی داره به نظر این ماشینم علی‌رغم ظاهر عجیب و غریبش میتونه گزینه مناسبی برای خریداران باشه
1402/4/3
این خودرو مدتهاست که در تهران تردد میکنه و اگر میخواهید از نزدیک ببینید از درب شمالی بازار قزل قلعه بسمت خیابان کارگر حرکت کنید وسطهای خیابان جلو درب یک واحد مسکونی آن را رویت میکنید.
ولی انصافا فیس لیفت قشنگیه.
1402/4/4
شخصی که این خودرو رو داشته احتمالا خودش وارد کرده
1402/4/3
شبیه دنا شاسی بلنده