موضوعات داغ

لیست آپشن های اجباری جدید ماشین های داخلی اعلام شد + جزئیات آپشن ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مقررات جدیدی در خصوص استانداردهای اجباری خودروهای ساخت داخل اعلام شده است. تا پایان سال 1402، تولیدکنندگان خودروهای داخلی ملزم به تولید محصولاتی هستند که با این استانداردهای جدید سازگار باشند و در بازار عرضه شوند.

در ماه‌های گذشته، تولیدکنندگان خودرو تصمیم گرفتند تا محصولات خود را با استانداردهای 85گانه مطابقت دهند و آپشن‌های جدیدی مانند دی لایت و پوزیشن لایت را به محصولات خود اضافه کنند. اما حالا، استانداردها و آپشن‌های اجباری جدیدی برای خودروها تعیین شده است که بدون داشتن آنها، خودروهای داخلی نمی‌توانند مجوز شماره‌گذاری را دریافت کنند.

در حال حاضر، تولیدکنندگان خودرو تعدادی از محصولات خود را با برخی از این آپشن‌های جدید مجهز کرده‌اند. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خودرو تا پایان سال 1402 فرصت دارند تا محصولات خود را با تمامی این آپشن‌های جدید مجهز کنند و آنها را به صورت اختیاری به دست مشتریان برسانند.

با توجه به این تغییرات، خریداران خودرو باید به دنبال محصولاتی باشند که با استانداردهای جدید مطابقت دارند. این موضوع می‌تواند به افزایش کیفیت خودروهای داخلی و ارتقاء سطح رضایت مشتریان از محصولات خودروسازی داخلی کمک کند اما بعضی از آپشن مانند دی لایت به گفته کارشناسان تنها باعث افزایش هزینه‌های خودروسازان شده و برای خریداران کاربردی نیست

لیست آپشن‌های اجباری جدید ماشین های داخلی:

1- دی لایت و پوزیشن لایت

2- سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی

3- هشدار انحراف از مسیر

4- استحکام کابین

5- حفاظت از عابر پیاده

6- چراغ اتوماتیک یا اتو لایت

7- نشنانگر فشار باد تایر

8- نشانگر تعویض دنده

9- کنترل پایداری

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/4
مهمترین استاندارد استحکام کابین هست. امیدوارم واقعا این استاندارد بصورت اصولی پیاده سازی شود و شرکت ها بجای ساخت تابوت متحرک، خودروهایی بسازند برای ایمنی و رفاه ملت. درحال حاضر تنها خودروی داخلی که میتوان استحکامش را تأیید کرد شاهین هست. جالب است بدانید تارای ایرانخودرو باوجود پلتفرم جدید، با یکار بردن ورق های ضعیف توسط سازنده، ایمنی مناسبی ندارد. یعنی تا اجبار نباشد خودروساز محصول ایمن خود را نیز نا ایمن تولید میکند! درصورت پیاده سازی این استاندارد میتوان گفت یک انقلاب در صنعت خودروسازی ایران صورت خواهد گرفت.
1402/4/4
در مورد تارا :
کیفیت ورق بدنه هیچ وقت ایمنی خودرو رو مشخص نمیکنه
این شاستی خودرو هست که ایمنی رو مشخص میکنه
و در خودروی تارا از فولاد استحکام بالا استفاده شده