موضوعات داغ

خودرو دایون M1 با پلاک گذر موقت در تهران دیده شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی MPV دایون M1، محصول جدید از شرکت چینی دایون، در حال انجام آزمون‌های فنی با پلاک موقت در تهران مشاهده شد.

دایون M1 یک خودروی MPV کاملا برقی است که به تازگی با پلاک موقت در تهران دیده شده است. این نشان می‌دهد یک شرکت خودروسازی خصوصی در حال انجام آزمون‌های فنی و رانندگی برای این خودرو است.

مشخصات فنی خودرو دایون

این خودرو در بخش فنی از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 197 اسب‌بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر بهره می‌برد. برد حرکتی این خودرو در حالت شارژ کامل 550 کیلومتر اعلام شده است میزان پیمایش M1 براساس استاندارد NEDC محاسبه شده است و در حالت عملیاتی و بنا به شرایط کشور ایران ممکن است میزان پیمایش کمتر از عدد رسمی باید. در سیستم تعلیق جلو و عقب به ترتیب به نوع مک فرسون و مولتی لینک مجهز شده است.

خودرو دایون M1 با پلاک گذر موقت در تهران دیده شد

دایون M1 در واقع یک خودروی MPV هفت‌نفره است که البته می‌توان آن را به صورت شش‌نفره نیز سفارش داد. صندلی‌های ردیف دوم این خودرو هم قابلیت سفارش به صورت کاپیتانی را دارند

طراحی داشبورد خودرو در عین سادگی، به لحاظ لوکس و مدرن به نظر می‌رسد و از امکانات M1 می‌توان به مواردی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و رادار خطی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ترمز پارک برقی، پشتیبانی از اتوهلد، دوربین ضبط رویداد، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های جلوی گرمکن و ... اشاره کرد.

نماینده دایون در ایران

در حال حاضر، سه شرکت، مکث موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و زامیاد در ایران با شرکت دایون چین همکاری داشته و محصولاتی را از این شرکت عرضه نموده‌اند. این خودرو جدید دایون هنوز به صورت رسمی توسط هیچ شرکتی معرفی نشده است و مشخص نیست کدام مجموعه اقدام به عرضه این خودرو خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد