موضوعات داغ

اکسید TXL جدید گزینه ای مناسب برای بازار ایران، شروع قیمت از 1 میلیارد تومان در بازار جهانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویری از نسل جدید شاسی بلند اکسید TXL زیرمجموعه برند چری هفته گذشته منتشر شد. حالا شرکت چینی قیمت‌های این مدل را اعلام کرده و ثبت سفارش آن را آغاز کرده است.

اکسید گفته که پلتفرم M3X را بهبود بخشیده و در TXL روی سیستم‌های ایمنی تمرکز داشته است. طول و فاصله محوری این خودرو مثل مدل قبلی ۴.۷۸ و ۲.۸ متر است. موتور پایه کمی قوی‌تر شده و حالا این مدل از موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی چهارسیلندر با توان ۲۰۱ اسب بخار بهره می‌برد. گشتاور همان ۳۰۰ نیوتن متر باقی مانده ولی همین پیشرانه در مدل قبلی توان ۱۹۷ اسب بخار تولید می‌کرد. این موتور هنوز با یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک کار می‌کند. خروجی موتور توربو ۲ لیتری قدیمی تغییری نکرده است (۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر)، اما به جای جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه با یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک کار می‌کند.

بر خلاف بدنه، فضای داخلی کاملا تغییر کرده است و تقریبا شبیه کراس‌اوور اکسید RX شده است. اکسید TXL پنل جلو، فرمان، تونل مرکزی و واحد کنترل تهویه مشابهی با RX دارد. کلیدهای تنظیم صندلی‌های جلو به درها منتقل شده و صندلی‌ها نیز تعویض شد‌ه‌اند.

اکسید TXL

در حال حاضر، TXL به‌روزشده در سه نسخه در چین موجود است: مدل پایه به چراغ‌های جلو LED، سانروف پانورامیک، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سیستم تهویه، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، دوربین‌های سراسری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم‌های ترمز خودکار، نظارت بر نقاط کور و حفظ مسیر مجهز است. نسخه‌های گران‌تر همچنین دارای فرمان مجهز به گرمکن، صندلی سرنشین جلو با پایه تاشو و سیستم کاهش نویز فعال هستند.

این شاسی بلند در روسیه با پیشرانه‌های توربو عرضه می‌شود: مدل پایه ۱.۶ لیتری توان ۱۸۶ اسب بخار و مدل ۲ لیتری توان ۱۹۷ اسب بخار تولید می‌کند و هر دو به جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم تمام چرخ محرک مجهز هستند.

قیمت نسل جدید اکسید TXL از ۲۰۷۰۰ دلار تا ۲۴۸۰۰ دلار متغیر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد