موضوعات داغ

مونتاژ بایک BJ40 در کارخانه معروف کالینینگراد آوتوتور

عکس مطلب اول

شرکت روسی آوتوتور قصد دارد شاسی‌بلند بایک BJ40 را به صورت CKD به مونتاژ برساند. کارخانه این شرکت در شهر کالینینگراد قرار دارد که زمانی جایگاه تولید خودروهای هیوندای- کیا، بی ام و و جنرال موتورز بود.

ولی به دلایل مختلف از جمله شروع جنگ روسیه با اوکراین، کارخانه برای مدت طولانی از فعالیت ایستاد. هرچند که حالا دو مدل پرطرفدار بایک، یعنی شاسی‌بلند کامپکت X35 و سدان U5 در این کارخانه تولید می‌شوند.

شاسی‌بلند بایک BJ40

آوتوتور قصد دارد تا پایان سال جاری، خودروهای بیشتری از برند BAIC را روی خطوط تولید کارخانه کالینینگراد قرار دهد که ظاهرا یکی از آن‌ها، شاسی‌بلند BJ40 است. در حقیقت طبق گزارش‌های مختلف، BJ40 در ماه ژوئیه روی خط تولید می‌رود. به گفته یکی از مقامات محلی، خروجی کارخانه کالینینگراد تا پایان سال جاری حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو برآورد شده است.

به دنبال اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به سبب شروع جنگ با اوکراین، خودروسازان چینی با سرعت زیادی در بازار این کشور نفوذ کرده‌اند. سهم برندهایی همچون سایک، چری، جیلی و هاوال در بازار روسیه هر روز بیشتر می‌شود و این موضوع بدون شک به ضرر خودروسازان محلی مثل لادا و مسکوویچ تمام خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد