موضوعات داغ

قیمت خودرو کارخانه ای تیارا مکث موتور در تیرماه 1402 اعلام شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

قیمت خودرو تیارا مکث موتور توسط شورای رقابت اعلام شد.

پس از ورود این شورا به مبحث قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی امروز قیمت محصولات شرکت های خصوصی و همچنین ایران خودرو اعلام شد و در این میان محصول کراس اوور تیارا نیز حضور داشت.

بر اساس اعلام شورای رقابت قیمت محصول تیارا مونتاژی مکث موتور معادل 11,639,160,988 ریال اعلام شده است.

معرفی تیارا مکث موتور

تیارا مکث موتور با نام اصلی بایک رویژیانگ X5، مدل خودروی نسبتاً جدید است که در سال 2021 توسط کمپانی مطرح و بزرگ چینی به بازار این کشور عرضه شده است. این خودروی کراس‌اوور، ابعادی بزرگتر از میانگین دارد و در نسخه‌های مختلف 5 و 7 نفره با گزینه‌های متنوع در کشور چین تولید می‌شود. خبر خوب این است که تیپ 7 نفره اتوماتیک، که تقریباً به صورت کامل فول مجهز شده است، به عنوان یکی از بهترین نسخه‌ها برای بازار ایران در نظر گرفته شده است، که با این شرایط، می‌توان امیدوار بود که تیارا موفقیت زیادی را در ایران کسب کند. به خصوص اینکه این محصول ظاهری جذاب و کابینی فضایی دارد و در پارامترهایی مانند مصرف سوخت و کیفیت متریال، با سایر رقبای خود رقابت می‌کند. البته باید توجه داشت که توان موتور تیارا، به لحاظ عملکرد حرکتی، متوسط است زیرا موتور توربو با ظرفیت 1.5 لیتری آن فقط توانایی تولید 155 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد و این اعداد برای وزن 1610 کیلوگرمی خودرو به طور کامل ایده‌آل به نظر نمی‌رسند. با این حال، دسترسی به گشتاور بیشینه از سرعت‌های پایین (2000 دور در دقیقه) و وجود گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، باعث می‌شود تا در مواقع نیاز به کشش و تسریع سریع، مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم خودروی تیارا را برای استفاده‌های روزمره و خانوادگی استفاده کنیم. سیستم تعلیق خودرو نیز به طور نسبی ساده است، که با ترکیب این ویژگی با مرکز ثقل بالا و ساختار دیفرانسیل جلو، فرمان‌پذیری خودرو را کمی کاهش می‌دهد، اما با اشاره به استفاده‌های خودروی خانوادگی، نگرانی‌هایمان برطرف می‌شود، زیرا هدف اصلی ما از این خودرو، رانندگی اسپرت نیست؛ علاوه بر این، سیستم‌های کمکی امنیتی مانند ESP نیز در دسترس هستند تا کنترل خودرو را به سادگی از دست ندهد. تیارا به غیر از امکانات ایمنی مناسب، از امکانات راحتی زیادی نیز بهره می‌برد، از جمله: ترمز پارک برقی، آینه‌های جانبی برقی، درب صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه، دوربین ضبط و سقف پانوراما، که برای یک خودروی این سطح، قابل قبول است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/19
من موعد تجویل تابستون بودم که بخاطر قیمت بالایی که پیامک کردن نتونستم تکمیل وجه کنم درصورتیکه این مبلغ جدید رو مبتونم واریز کنم کاش به ماهم فرصت واریز بدن.خواهش میکنم تو اخبارتون این درخواست رو طرح کنین تشکر
1402/4/22
من موعد تحویلم پاییز امسال یود ولی با قیمتی که اعلام کرده بودند نتونستم تکمیل وجه کنم ولی با قیمت جدید میتونم میشه مجدد برای کسایی که اسمشون در اومده بوده کاری کرد؟
1402/4/26
من هم موعد پاییز بودم ولی با قیمت جدید میتونم تکمیل وجه کنم اگر کسی اطلاعاتی داره اعلام کنه .
1402/5/27
قیمت جدید نزدیک 15درصد میاد روش