موضوعات داغ

دومین عضو از مجموعه جیلی گلکسی به نام L6 معرفی شد

عکس مطلب اول

شرکت چینی جیلی به تازگی تصاویر جالبی را از سدان پلاگین هیبریدی Galaxy L6 منتشر کرده است. خودروی جدید در ماه اوت معرفی می‌شود و عضو دوم خانواده گلکسی به شمار می‌آید.

نمای مقابل این خودرو بدون جلوپنجره طراحی شده و چراغ‌های اصلی سه بعدی حالتی زاویه‌دار و تیز دارند که به وسیله نوار روشنایی صاف به یکدیگر وصل شده‌اند. همچنین نوارهای روشنایی عمودی در طرفین، جلوه‌ای متمایز و قابل‌تشخیص را برای L6 رقم زده‌اند.

نمای مقابل گلکسی L6

لوگوی برند جدید گلکسی روی کاپوت نیز یکی دیگر از المان‌های جالب در نمای مقابل است که شامل ۶ مستطیل نقره‌ای می‌شود. برخی شهروندان چینی در شبکه‌های اجتماعی، برند گلکسی را به ماهیچه‌های سیکس پک شبیه دانسته‌اند!

لوگوی گلکسی

سدان گلکسی L6 جیلی بر اساس معماری e-CMA ساخته شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۷۸۲، ۱۸۷۵ و ۱۴۹۸ میلی‌متر است. دو محور چرخ‌ها دقیقا ۲۷۵۲ میلی‌متر از یکدیگر فاصله دارند. از نمای جانبی، خودرو به صورت اسلیپ-بک طراحی شده و شامل دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های ۱۷/ ۱۸ اینچی می‌شود. در نمای عقب، چراغ‌های سرتاسری و دیفیوزر بزرگ، مشخصه اسپرت بودن خودرو را تقویت می‌کنند.

طبق اسناد ارائه‌شده به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، سه باتری متفاوت با ظرفیت‌های ۹.۱۱ کیلووات ساعتی (لیتیوم یونی)، ۱۸.۷ کیلووات ساعتی (لیتیوم آهن فسفات) و ۱۰.۰۹ کیلووات ساعتی (لیتیوم یونی) برای گلکسی L6 عرضه شده که بُرد پیمایشی ۴۸ الی ۱۰۵ کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌آورند. مصرف سوخت ترکیبی ماشین در ازای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری تنها ۴.۵۵ لیتر است.

به علاوه، گلکسی ال۶ به احتمال زیاد به پیشرانه NordThor Hybrid 8848 و گیربکس ۳ سرعته DHT مجهز می‌شود. این پیشرانه متشکل از یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندره و دو موتور برقی است که درمجموع ۳۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. در نسخه‌های اسپرت، قدرت پیشرانه به ۶۶۳ اسب بخار می‌رسد. ظاهرا جیلی پیشرانه NordThor Hybrid 8848 را مستقیما برای رقابت با فناوری هیبریدی DM-i متعلق به شرکت BYD عرضه کرده و البته به نتیجه موفقیت‌آمیزی دست یافته است، چون پیشرانه جیلی از لحاظ اثربخشی حرارتی موتور، حدود ۴۴.۲۶ درصد بهتر از فناوری BYD عمل می‌کند.

نمای جانبی گلکسی L6

در داخل کابین Galaxy L6 یک پنل ال‌سی‌دی برای نمایش اطلاعات حیاتی در مقابل راننده قرار گرفته است. در وسط داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی بزرگ به حالت ایستاده دیده می‌شود. غربیلک فرمان چهارشاخه درست شبیه به غربیلک به‌کاررفته در گلکسی L7 بوده و دارای دکمه‌های کنترلی متعدد است. این خودرو از تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ برای انجام محاسبات و اجرای سیستم‌عامل Galaxy N استفاده می‌کند که به گفته جیلی، از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برخوردار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد