موضوعات داغ

شرایط جدید گمرک برای ورود خودرو گذرموقت به کشور اعلام شد + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بخشنامه جدید گمرک با هدف حمایت از گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، مسافران غیرمقیم ایران و ساکنان مناطق آزاد به گمرکات کشور ابلاغ شد و بر این اساس تسهیلات جدیدی برای ورود موقت خودروی سواری گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی ارائه خواهد شد.

با توجه به این بخشنامه، افراد مشمول این تسهیلات می‌توانند به‌مدت پنج ماه خودروی سواری را به‌شیوه ورود موقت وارد کشور کنند. قبلاً مدت زمان مجاز فقط دو ماه بود و در صورت امکان و موافقت گمرک، مهلت تردد سه ماه دیگر نیز تمدید می‌شد. اما با تعیین سقف زمان قانونی تعیین‌شده از ابتدا، فساد احتمالی کاهش می‌یابد. به این ترتیب، از این پس متقاضیان می‌توانند هنگام ورود به کشور، از تسهیلات پنج‌ماهه ورود موقت خودرو به کشور بهره‌برداری کنند.

بخشنامه گمرک

همچنین با ابلاغ این بخشنامه، محدودیت‌های قبلی که قوانین آن شامل کشورهای خاصی بودند، برداشته شده است.

گمرک البته در این بخشنامه تأکید کرده است که با هدف تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور، حمایت از صنعت گردشگری، تمرکززدایی، تسهیل در تشریفات گمرک و صرفه‌جویی در وقت خدمت‌گیرندگان گمرک، اختیارات صدور مجوز ورود موقت تردد و یا تمدید مهلت تردد خودرو‌های وارداتی تحت پروانه گمرکی، کارنه دو پاساژ تریپتیک و دیپتیک، با رعایت کامل مفاد مندرجات ماده ۵۰ و ۷۸ قانون امور گمرکی و مواد ۷۲، ۸۰، ۱۴۲ و ۱۴۴ آیین‌نامه اجرایی، به‌شرح جدول زیر برای اقدام به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است که مهلت‌های قانونی اعطاشده غیر قابل تمدید خواهد بود. این اقدام از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/21
گفته همچنین خودرو نباید بالای ۲۵۰۰ سی سی و برند آمریکایی باشه 😒😒
1402/6/1
برای رونق اقتصادی کشور بهتر است سه ماه به شش ماه افزایش یافته و شرایط ورود سهل شود از جمله اخذ مبلغ ودیعه برای خودرو کاهش یابد