موضوعات داغ

ایتال دیزاین برای گوگل و تسلا خودرو می سازد

عکس مطلب اول
ایتال دیزاین (Italdesign)، خانه طراحی ایتالیایی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن به فکر گسترش کار خود است که طبق گفته‌های پیرامونی، به شرکت‌های اپل، گوگل و تسلا موتور برای توسعه طراحی محصولاتشان توجه دارد.
مدیر عامل جدید این خانه طراحی یعنی "یورگ آستالوسچ" اعلام کرد که می‌خواهد با ایجاد همکاری میان بازیگران جدید جهانی همچون تسلا موتورز، اپل و گوگل که به تازگی در صنعت خودروسازی فعال شده‌اند، سهم خود را از بحث طراحی بالا ببرد. به گفته این شرکت، 15 درصد از درآمدهای این شرکت از طراحی خودروهای مختلف، 25 درصد از نمونه سازی و 60 درصد از مهندسی تامین می‌شود.
ایتال‌ دیزاین به انگلیسی Italdesign ، شرکت مهندسی و طراحی ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر مونکالیری، ایتالیا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ توسط "جورجتو جیوجیارو" و "آلدو مانتووانی" تاسیس شد. شرکت ایتال‌دیزاین به‌ دلیل طراحی خودروهایش در صنعت خودروسازی بسیار مشهور است و همچنین خدماتی چون مدیریت پروژه، طراحی صنعتی، بسته ‌بندی، خدمات مهندسی، مدل‌ سازی، نمونه ‌سازی، کنترل کیفیت و تستینگ را به کارخانجات سراسر جهان ارائه می‌نماید. در سال ۲۰۱5 میلادی هم شمار کارکنان ایتال‌ دیزاین بیش از 1000 نفر عنوان شده و مقدار پروژه های ارائه شده از سوی این خانه طراحی نیز حدود 500 الی 600 نمونه عنوان شده است. در ۹ اوت ۲۰۱۰ هم اکثریت سهام شرکت ایتال‌ دیزاین (۹۰٫۱٪ درصد) توسط یکی از زیرمجموعه‌های آئودی، یعنی شرکت خودروسازی لامبورگینی خریداری شد که آن هم یک مرحله بالاتر، زیر مجموعه ای برای کمپانی بزرگ خودروسازی فولکس واگن به شمار می رود.مابقی سهام این شرکت هم متعلق به خانواده جیوجیارو است.
از محصولات نام آشنای طراحی شده توسط این خانه طراحی نیز می‌توان به محصولات آلفارومئو، برلیانس BS6، شورلت کوروت، محصولات دوو، فیات پاندا، فورد موستانگ، هیوندای سوناتا، محصولات مازراتی، سانگ یانگ کوراندو، سانگ یانگ رکسون، سوزوکی SX4، لکسوس GS و فولکس واگن پاسات اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد