موضوعات داغ

کیا اسپورتیج نسخه ۳۰ سالگی عرضه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اولین نسل کیا اسپورتیج در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و پس از سه دهه که بیش از شش میلیون دستگاه از آن به فروش رفت، نسخه ۳۰ سالگی این کراس‌اوور کامپکت به مناسبت این نقطه عطف مهم عرضه خواهد شد. این مدل جدید که در کره جنوبی معرفی شده است، دارای شیشه‌های دوجداره است که کابین را به طور قابل توجهی ساکت و آرام می‌کند.

همچنین با استاندارد شدن کیسه‌های هوای جانبی برای سرنشینان ردیف دوم، ایمنی این خودرو نسبت به قبل بیشتر شده است. نسخه ۳۰ سالگی اسپورتیج براساس نسخه محلی گراویتی اما با باربند، قاب آینه‌‌های بغل و تزئینات درب مشکی براق طراحی شده است. جلوپنجره و بخش‌هایی از سپرها نیز ظاهر تیره‌ای دارند و چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی موجود برای این نسخه ویژه نیز به همین شکل هستند.

در کابین شاهد ترکیب رنگ سبز و مشکی منحصر به نسخه ۳۰ سالگی اسپورتیج هستیم. تودوزی صندلی‌های چرمی دارای الگوی خاص و متفاوت با مدل معمولی است. کیا برای برجسته کردن اهمیت این نسخه ویژه، نماد ۳۰ سالگی را روی پشت سری صندلی‌های جلو حک کرده است.

کیا اسپورتیج نسخه ۳۰ سالگی

کیا علاوه بر معرفی نسخه اسپورتیج ۳۰ سالگی که در حال حاضر در بازار کره به فروش می‌رسد، یک ویدیو نیز منتشر کرده که مدل اصلی و فعلی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، مرکز کیا ۳۶۰ در سئول به طور موقت مدل‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۲۱ را در کنار یکدیگر در یک نمایشگاه دیجیتال همراه با نسل‌های سال ۲۰۰۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ به نمایش می‌گذارد.

اسپورتیج فعلی (با کد NQ5) در مناطق مختلف دنیا در دو اندازه عرضه می‌شود. در اروپا این مدل با فاصله محوری کمتر عرضه شده،‌ در حالی که در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا نسخه با فاصله محوری بیشتر قابل سفارش است. اسپورتیج با پیشی گرفتن از هاچ بک/سدان ساب کامپکت ریو، به پرفروش‌ترین مدل این شرکت از سال ۲۰۱۶ تاکنون تبدیل شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد