موضوعات داغ

شاسی بلند برقی چری iCar 03 با ظاهری شبیه دیفندر مینی رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از نسخه تولیدی شاسی بلند برقی چری iCar 03 رونمایی و برخی از مشخصات فنی آن را اعلام کرد.

مدل تولیدی نهایی iCar 03 شباهت زیادی به کانسپتی دارد که در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته شد. از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به درج عبارت iCar روی جلوپنجره به جای نشان نورانی، قاب آینه‌های مشکی و تغییرات در طراحی چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و ۱۹ اینچی اشاره کرد.

در عین حال، این مدل برقی چراغ‌های LED عمودی، ظاهر دو-رنگ، دستگیره‌های در جمع‌شونده، قوس‌های چرخ جعبه‌ای، چمدان نصب‌شده روی درب عقب و ظاهر کلی مشابه لندرور دیفندر را حفظ کرده است.

iCar پیش از این نگاهی اجمالی به فضای داخلی 03 را منتشر کرد و امکانات قابل توجهی از جمله سیستم سرگرمی شناور بزرگ، پنل ابزار دیجیتال، نمایشگر اضافی برای سرنشین جلو و سوئیچ چرخشی در کنسول مرکزی را به نمایش گذاشت. کابین 03 با ظرفیت پنج سرنشین از تودوزی سبز و تزئینات طلایی بهره می‌برد.

iCar 03 بزرگتر از اندازه واقعی خود به نظر می‌رسد، چون در بخش شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. طول آن ۴.۴ متر، عرض آن ۱.۹۱ متر، ارتفاع آن ۱.۷۱متر و فاصله محوری آن ۲.۷۱ متر است. بنابراین طول آن فقط ۱۸ میلیمتر کمتر از نیسان قشقایی است.

چری iCar 03

مدل ۰۳ به همراه سایر مدل‌های آتی چری iCar، مبتنی بر معماری i-MS ساخته می‌شود. این پلتفرم در آینده برای دو خودروی سواری، دو شاسی بلند و یک مینی ون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ابتدا، ۰۳ به یک موتور برقی در جلو با توان ۱۸۱ اسب بخار مجهز خواهد بود که حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که یک نسخه آفرود با موتور دوگانه و سیستم چهارچرخ محرک در آینده معرفی شود.

iCar 03 به جای باتری‌های سدیم یونی ساخت CATL از فناوری قدیمی بسته باتری لیتیم آهن فسفات بهره می‌برد. هنوز برد حرکتی iCar 03 اعلام نشده، اما گزارش‌های قبلی حاکی از برد تقریبی ۵۰۰ کیلومتری این مدل هستند.

در حالی که عرضه این شاسی بلند در ابتدا برای اکتبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، iCar 03 در اوایل ماه ژوئن وارد خط تولید شد و انتظار می‌رود که تحویل آن به زودی آغاز شود. بر اساس گزارش‌های محلی، قیمت اولیه این مدل حدود ۲۱ هزار دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/8
ای بابا اسمشو گذاشتن icar حالا اپل اسم ماشینشو چی بذاره 😬