موضوعات داغ

تصاویر رسمی کیا سورنتو 2024 منتشر شدند، تغییرات قابل توجه برای کراس‌اوور محبوب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کیا سورنتو را می‌توان یکی از خودروهای محبوب کره‌ای در بازار ایران دانست. چند نسل از این خودرو در بازار ایران حضور دارند و با وجود عدم واردات نسخه‌های جدید، همچنان نسل‌های پیشین این خودرو طرفداران بسیاری دارند. در حالی که صدها دستگاه خودروهای وارداتی کیا پشت دروازه‌های گمرک گیر کرده‌اند، تصاویر رسمی کیا سورنتو 2024 منتشر شده است.

پس از رونمایی نسخه جدید هیوندای سانتافه که بسیار خبرساز بود، رسانه‌ها منتظر رونمایی تصاویر رسمی کیا سورنتو 2024 بودند. این خودرو در نسل چهارم خود به سر می‌برد و پس از چهار سال، نوبت به فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای آن رسیده است. بنابراین تغییرات ظاهری کیا سورنتو 2024 در مقایسه با نسخه پیشین به شدت چشمگیر نخواهند بود.

نمای جلوی کیا سورنتو 2024 در مقایسه با نسخه اصلی، کاملا تغییر کرده است. چراغ‌های جلو به شکل حرف T‌ انگلیسی هستند که در جلوپنجره خودرو ادغام شده‌اند. همچنین لوگو جدید کیا نیز روی کاپوت خودرو مشاهده می‌شود. در نسخه‌های پیشین کیا سورنتو، لوگو قبلی کیا روی جلوپنجره خودرو قرار داشت. چراغ‌های مه شکن خودرو نیز اکنون جایگاه جداگانه‌ای دارند و در قسمت پایین سپر نصب شده‌اند. برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، چراغ‌های روشنایی اصلی و نوار دی‌لایت همچنان در یکدیگر ادغام هستند و در قسمت بالای سپر قرار دارند. لیپ سپر نقره‌ای رنگ نیز حس اسپرت خودرو را در این نسخه باقی نگه می‌دارد.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، بخش جانبی کیا سورنتو 2024 بدون تغییر باقی مانده است اما رینگ‌های خودرو طرح جدیدی دارند. در نمای عقب نیز چراغ‌ها سرجای قبلی دارند اما گرافیک آن‌ها تغییر کرده است. چراغ‌های مه شکن نیز به قسمت پایینی سپر منتقل شده‌اند و به لیپ سپر نقره‌ای رنگ چسبیده‌اند.

کیا سورنتو 2024

فضای درونی کیا سورنتو 2024، آشنا به نظر می‌رسد. با این حال تغییراتی را در این بخش نیز می‌توان مشاهده کرد. برای مثال، دریچه‌های هوای عمودی در مرکز از بین رفته‌اند و با دریچه‌های باریک‌تر جایگزین شده‌اند تا فضایی برای صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر سیستم اطلاعات سرگرمی باز شود. پنل سیستم تهویه نیز از صفحه لمسی خازنی بهره می‌برد و دیگر خبری از کنترلرهای فیزیکی در این قسمت نیست. همچنین یک سیستم احراز هویت اثر انگشت برای این خودرو در نظر گرفته شده است. کیا سورنتو 2024 با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به خاکستری بین ستاره‌ای، آتشفشانی S، قهوه‌ای و سبز شهری اشاره کرد. مشخصات فنی دقیق این خودرو، در اواسط ماه آگوست منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد