موضوعات داغ

صدور 24 ساعته مجوز استاندارد خودروهای وارداتی، وعده رییس سازمان ملی استاندارد!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران، در صورتی که نوع خودروی وارد شده با محصول وارداتی مطابقت داشته باشد، مجوز استاندارد خودروی وارد شده ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود و واردکننده می‌تواند خودروها را از گمرکات ترخیص کند.

در این راستا، مهدی اسلام پناه به تسهیل‌گری واردات خودروها پرداخت و افزود که بسته تسهیل واردات در قالب ۴۷ بند به صورت شفاف در اختیار واردکنندگان قرار دارد و شرایط را برای واردات خودرو به نحوی رقم زده‌اند که میلیون‌ها خودرو می‌توانند فوراً وارد کشور شوند.

در این راستا، واردکننده در گام نخست یک تأیید نوع خودرو از سازمان استاندارد برای واردات خودرو می‌گیرد و با طی کردن مراحل مختلف، محصول را به گمرکات می‌آورد. در صورتی که مراحل توسط وارد کننده انجام شد، باید خوداظهاری خودروها به سازمان استاندارد اعلام شود. سپس سازمان استاندارد اطلاعات خودروها را با تاییدیه استاندارد نوع خودرو که در ابتدا به واردکننده داده شده بود، مطابقت می‌دهد و در صورت مطابقت داشتن، ظرف ۲۴ ساعت مجوز استاندارد صادر می‌شود و واردکننده می‌تواند خودروها را از گمرکات ترخیص کند.

اسلام پناه با بیان اینکه تعدادی از خودروهای وارداتی مجوز لازم را گرفته و از گمرکات ترخیص شده‌اند، تأکید کرد که ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم اما ممکن است بابت مسائلی مانند قیمت، هنوز راهی بازار نشده باشند.

بنابراین، با توجه به تسهیلاتی که برای واردات خودروها فراهم شده است، واردکنندگان می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، خودروهای مورد نظر خود را به سرعت وارد کنند و با استفاده از این فرصت، بازار خودرو در کشور را گسترش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد