موضوعات داغ

احداث 5000 ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی در تهران، قرارداد برقی سازی حمل و نقل شهری شهرداری و مکو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شهرداری تهران با تاکید به برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری، تلاش می‌کند تا گام‌های موثری در این زمینه بردارد. یک قرارداد برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران میان شهرداری تهران و شرکت مکو به امضا رسید.

طبق نظر کارشناسان و تحقیقات انجام شده، تقریباً ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران از منابع متحرک ناشی می‌شود و برقی‌سازی حمل و نقل شهری، یکی از راهکارهای کارآمد در کاهش آلودگی هوا در این شهر بزرگ است. شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید خود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، قدم‌هایی در جهت گسترش حمل و نقل برقی در کلانشهر تهران برداشته و همکاری فعال خود با گروه مپنا و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) را ادامه می‌دهد.

قرارداد برقی سازی حمل و نقل شهری شهرداری و مکو

به همین دلیل، در یک رویداد مهم که در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و با حضور دکتر علی آبادی وزیر صنعت، دکتر زاکانی شهردار تهران، دکتر چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر رفان مدیرعامل شرکت مکو، دکتر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت و دکتر طهوری مشاور عالی وزیر کشور برگزار شد، قرارداد احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در ۱۵ نقطه تهران به امضا رسید. طبق این قرارداد، شرکت مکو متعهد شده است تا ۷۳ دستگاه شارژر خودرو برقی در ۱۵ نقطه توافق شده در تهران نصب و راه‌اندازی کند که از این تعداد، ۲۳ دستگاه شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ دستگاه شارژر AC خواهد بود که از هفته دولت در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این قرارداد، فاز اول قرارداد توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران است و در فازهای دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعاً ۵۰۰۰ دستگاه شارژر خودرو برقی تولید شده در شرکت مکو، در این شهر نصب خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد