موضوعات داغ

کیا سراتو و کیا پگاس مجوز استاندارد واردات را دریافت کردند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با همکاری مقامات سازمان ملی استاندارد ایران بالاخره پس از مدت‌ها پیگیری و بررسی خودروهای کیا پگاس و کیا سراتو بالاخره مجوز استاندارد را برای واردات به کشور دریافت کرده‌اند. در پی انتشار اخبار مبنی بر عدم همکاری سازمان ملی استاندارد در تعیین تکلیف شرایط استاندارد خودروهای وارداتی صفر کیلومتر و معطلی این جریان پشت درب‌های استاندارد، حالا در طی ۲۴ ساعت تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی از جمله ۲ مدل جدید کیا یعنی سراتو و پگاس مدل ۲۰۲۳ که توسط کوشا خودرو وارد شده بود توانستند مجوز واردات را دریافت کنند.

بر این اساس شرکت کوشا خودرو توانسته است مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد دریافت کرده‌اند. این دو مدل خودرو به زودی شماره‌گذاری شده و به خیابان‌های کشور عرضه خواهند شد.

در روز گذشته، اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: در صورت مطابقت تأییدیه استاندارد نوع خودرو با محصول وارداتی، مجوز استاندارد خودروها در طی ۲۴ ساعت صادر می‌شود و واردکننده می‌تواند خودروها را از گمرکات ترخیص کند. همچنین، بسته تسهیل واردات به‌صورت شفاف در اختیار واردکنندگان قرار دارد، بنابراین شرایط برای واردات خودرو به‌نحوی رقم زده‌شده که میلیون‌ها خودرو می‌توانند فوراً به کشور وارد شوند. این موضوع در واقع تسهیل‌گری واردات است و هیچ مانعی از سوی سازمان استاندارد برای صدور مجوز واردات خودرو وجود ندارد. وی همچنین تصریح کرد: با انجام خوداظهاری خودروها، سازمان استاندارد اطلاعات خودروها را با تأییدیه استاندارد نوع خودرو که در ابتدا به واردکننده داده شده بود مطابقت می‌دهد و در صورت مطابقت داشتن ظرف ۲۴ ساعت مجوز استاندارد محصول صادر می‌شود و این اجازه به واردکننده اجازه ترخیص خودروها از گمرک را می‌دهد.

کیا پگاس محصول وارداتی کوشا خودرو

این دو محصول شرکت کره‌ای کیا به همراه چند مدل دیگر از خودروهای این شرکت از جمله کیا اسپورتیج، کیا سلتوس و کیا سید در سال گذشته توسط کوشا خودرو وارد کشور شده و در حالا گذراندن مراحل مختلف تست و بررسی بودند و به قولی پشت سد سرسخت استانداردهای بی‌حد و حصر باقی مانده بودند و روز گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت و در اقدامی نمایشی انقلابی مجوز واردات استاندارد را دریافت کردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد