موضوعات داغ

تویوتا لندکروز 2024 معرفی شد: یک بازگشت شکوهمند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

حالا دیگر لندکروزر جدید استایل و تجهیزات فانتزی خود را کنار گذاشته و به سری FJ40 ادای احترام می کند.

تکامل یک نماد خودرو هرگز آسان نیست. میراث والای آنها اغلب کار طراحان را برای مدرن کردن استایل آن بدون از دست دادن عناصر کلیدی که در وهله اول آنها را نمادین کرده بود، دشوار می کند. سپس فشار مضاعفی ناشی از تغییر مسیرهای ثابت قبلی در جهت سیاست‌های شرکت و نیاز و ترجیح مصرف کننده وجود دارد که در صورت اتخاذ جهت اشتباه می‌تواند منجر به کاهش فروش شود. این چیزی است که در مورد تویوتا لندکروزر افسانه‌ای اتفاق افتاد.

این خودرو که مدت‌ها به خاطر شکل جعبه‌ای، دوام و قابلیت آفرودش شناخته می‌شد، به تدریج به یک شاسی‌بلند هفت سرنشینه با قیمت بالا و لوکس تبدیل شد و بسیاری از سبک نمادین و برخی از استحکام خود را در طول مسیر از دست داد. به بیان ساده، آخرین لندکروزری که در آمریکا حضور داست - سری 200 - از آن وسیله نقلیه‌ای که همه در روزهای شکوهش عاشق آن شده بودند فاصله داشت و در نهایت از خط تولید تویوتا کنار گذاشته شد.

تویوتا لندکروز 2024

اکنون، پس از غیبت در خاک ایالات متحده در سه سال گذشته، شاسی بلند استاندارد تویوتا و طولانی‌ترین نام آن، در قالب تویوتا لندکروزر 2024 کاملاً جدید، خودرویی که بازطراحی شده و بازگشت بزرگی را رقم زده است. این بازگشت برای جلب توجه طرفداران قدیمی این وسیله نقلیه اتفاق افتاده است و در عین حال تلاش می‌شود از طریق افزودن جدیدترین ویژگی‌ها، فناوری‌ها و قیمت پایین‌تر، مخاطبان جدید را نیزجذب کند.

نسخه اول و مدل‌های 1958 از جلوپنجره متفاوت و خاطره‌انگیز بهره می‌برند و چراغ‌های جلو آن گرد است، در حالی که تریم بالای مدل لندکروزر دارای چراغ‌های جلوی افقی و قطعات تزئینی متفاوتی را تجربه می‌کند.

لندکروز دو رو

تویوتا لندکروز 2024 که در بهار 2024 عرضه می شود، در سه نسخه برای شروع در دسترس خواهد بود: نسخه اول، نسخه 1958 و نسخه لندکروز. شرکت تویوتا در اقدامی غیرمعمول برای صنعت، دو نمای جلویی مجزا برای جدیدترین نسخه آفرود نمادین خود ارائه می دهد. نسخه اول و مدل‌های 1958 از جلوپنجره متفاوت و خاطره‌انگیز بهره می‌برند و چراغ‌های جلو آن گرد است، در حالی که تریم بالای مدل لندکروزر دارای چراغ‌های جلوی افقی و قطعات تزئینی متفاوتی را تجربه می‌کند. البته شخصا چراغ‌های گرد را ترجیح می‌دهم، که در اصل یک بازگشت واضح به لندکروزرهای قدیمی هستند.

نسخه اول محدود به 5000 دستگاه خواهد بود

نسخه اول محدود به 5000 دستگاه خواهد بود و صفحه اسکید جلو، قفسه سقف و ریل های سنگی را به عنوان بخشی از بسته تجهیزات دریافت می‌کند. مدل پایه 1958 یک نسخه ساده شده از نسخه اول است که روکش چرم صندلی را با سطوح پارچه ای تعویض می کند و چندین مورد از لوازم جانبی استاندارد نسخه اول در این مدل حذف شده است. تریم رده بالای لندکروزر به لطف چراغ‌های مستطیلی شکل و نمای جلوی رنگ بدنه آن به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. همچنین از تجهیزات استاندارد و فناوری بیشتری نسبت به دو تریم دیگر برخوردار است.

بر خلاف لندکروزر سری 200 که آخرین مدل موجود در آمریکا بود(هنوز در ایالات متحده به شکل لکسوس LX موجود است)، تویوتا لندکروزر 2024 اکنون یک خودروی دو ردیفه با پنج سرنشین است. این خودرو هیچ نشان کرومی از نام تویوتا ندارد (به جز روی درپوش وسط رینگ)، نام تویوتا روی جلوپنجره جلو و در عقب درج شده است و سپرهای فولادی برای افزایش دوام خودرو در خارج از جاده و هنگام آفرود اضافه شده است. طراحان برای کمک به دید بهتر، ستون‌های A را عقب برده اند و چرخ‌ها به سمت بیرون رانده شدند تا در ظاهر کلی آن جسورتر به نظر برسد. آینه های مربعی تعبیه شده روی درب، ما را به یاد سری 70 قدیمی می اندازد و چراغ های عقب بلوکی آن یادآور سایر لندکروزرهای نسل قبلی است. یکی از ویژگی‌های باحال‌تر آن، پنل شیشه‌ای عقب است که به صورت دستی باز می‌شود و به شما امکان می‌دهد تجربه بهتری در هوای آزاد داشته باشید یا اگر می‌خواهید وسایل بزرگتر از درب عقب بیرون بیایند، این موضوع بکار می‌آید.

تویوتا لندکروزر 2024

در حالی که لندکروزر یک مدل جهانی است، استودیوی طراحی CALTY تویوتا در آمریکای شمالی، واقع در اورنج کانتی، کالیفرنیا، از نزدیک با این تیم در ژاپن برای ایجاد جهت گیری کلی لندکروزر 2024 همکاری کرده است.

یک لندکروزر فقط هیبریدی

زیر پوست لندکروز 2024، تفسیری مدرن از آنچه اخیراً از تویوتا دیده‌ایم قرار دارد. لندکروزر جدیدترین مدل جهانی است که بر روی پلتفرم TNGA-F با تم تراک و بدنه روی فریم این خودروساز اجرا شده است که زیربنای نسل جدید پیکاپ توندرا، شاسی بلند سکویا و پیکاپ تاکوما است. حالا لندکروزر، یکی از آخرین مدل‌های تویوتا است که فقط نسخه پیشرانه هیبریدی دارد و به خودروهایی مانند Venza، Sequoia و Sienna می‌پیوندد. این خودرو از ترکیب جدید i-Force Max 2.4 لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی 48 اسب بخاری تویوتا استفاده می کند که در مجموع می تواند 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید کند که توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک پشتیبانی می شود که نیرو را به همه چرخ ارسال می کند. این پیشرانه همچنین برای تاکوما جدید موجود است و این تنها پیشرانه لندکروزر در ایالات متحده در حال حاضر خواهد بود.

همه لندکروزرهای مدل 2024 به چهار چرخ متحرک تمام وقت با کنترل الکترونیکی و دیفرانسیل لغزش محدود خودکار مجهز خواهند شد. قفل دیفرانسیل عقب نیز در همه مدل ها به صورت استاندارد وجود دارد و قفل دیفرانسیل مرکزی نیز در صورت نیاز در مسیر، قدرت را 50/50 در جلو و عقب تقسیم می کند.

یک لندکروز فقط هیبریدی

سیستم تعلیق جلو با بازوی کنترلی با ضربه‌های دولوله‌ای و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب با فنرهای مارپیچ باید همه چیز را در کابین آرام نگه دارد، در حالی که یک فرمان برقی شرایط را در هنگام هدایت فرمان راحت‌تر می‌کند. تویوتا می گوید همه مدل ها دارای اتصال تریلر با ظرفیت بکسل 6000 پوندی و همچنین ترمزهای دیسکی 17 اینچی جلو و عقب هستند.

امکانات و تجهیزات مناسب

اگرچه جعبه انتقال و سایر سخت افزارها در همه مدل ها استاندارد است، تفاوت اصلی بین تریم های 1958 و لندکروزر در کابین و در دسترس بودن برخی تجهیزات Multi-Terrain Select نهفته است. تویوتا در این خودرو حالت‌های رانندگی مختلفی از جمله گل، خاک، و شن را قرار داده است که به کنترل چرخش چرخ متصل به زمین کمک می‌کند، تنها در تریم بالا به صورت استاندارد قرار دارد.

زوایای ورود، شکست و خروج برای همه مدل‌ها 31/25/22 درجه است به جز مدل 1958 که زاویه نزدیک 30 درجه دارد. ویژگی‌های کنترل خزش و سراشیبی تویوتا در تریم لندکروزر به صورت استاندارد هستند، در حالی که سیستم مانیتورینگ مسیر به لطف دوربین‌های اطراف خودرو می‌تواند به شناسایی موانع احتمالی در مسیر کمک کند.

اگر می‌خواهید لندکروز خود را با حداکثر امکانات سفارشی کنید، بخش لوازم جانبی اصلی تویوتا بیش از 100 لوازم جانبی کارخانه‌ای از جمله تجهیزات بازیابی خارج از جاده، براکت‌های رک برای تجهیزات ذخیره‌سازی و غیره را ارائه می‌دهد. صحبت از ریکاوری خارج از جاده شد، هر لندکروزر با قلاب های ریکاوری جلو عرضه می‌شود، اما امیدواریم می کنیم که در عقب خودرو نیز یک قلاب در دسترس باشد.

فضای داخلی لندکروزر 2024

تماسی از سال 1958

با صندلی‌های پارچه‌ای مشکی و قابل تنظیم دستی، مدل 1958 ما را به یاد لندکروزرهای گذشته می‌اندازد، اما تا حدی به لطف صفحه‌نمایش لمسی 8.0 اینچی آن با اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو و سیستم صوتی با شش بلندگو، امکانات مدرن زیادی در این مدل نیز وجود دارد. تریم لندکروز چند قدم جلوتر می‌رود و چرم گیاهی (مصنوعی) و صندلی‌های برقی با گرم‌کن و سیستم تهویه‌ هوا، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی و سیستم صوتی با 10 بلندگو را اضافه می‌کند. همه مدل‌ها از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید تویوتا بهره می‌برند که به مالکان این امکان را می‌دهد تا بدون مراجعه به نمایندگی، به‌روزرسانی‌های آنلاین را دریافت کنند.

تا حدی به لطف فاصله بین دو محور 112.2 اینچی، هر مدل لندکروزر در داخل جادار است و قسمت بار آن فضای کافی برای تعطیلات آخر هفته یا ماجراجویی های کمپینگ دارد. همه مدل ها با رینگ های آلیاژی 18 اینچی به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه می‌شوند، اما مدل های بالاتر لندکروزر با گزینه 20 اینچی در دسترس هستند. نسخه اول و تریم های لندکروزر با لاستیک 265/70R18 مجهز شده اند، در حالی که تریم پایه 1958 دارای سایز 245/70R18 کمی کوچکتر است.

پس از گذراندن زمان برای نشستن در هر دو مدل، ما تریم 1958 و فضای قدیمی آن که یادآور FJ40 را ترجیح دادیم. قیمت آن از حدود 56000 دلار شروع می شود، یک نسخه با ارزش عالی است و با وجود اینکه تریم پایه آن است، از نظر کیفی و تجهیزات کاملاً خوب به نظر می رسد.

تجهیزات تویوتا لندکروزر

انتظار برای آمریکا به پایان رسید

از زمانی که سری 200 سواحل آمریکا را ترک کرد و مدل 300 در این کشور عرضه نشد، علاقمندان و طرفداران لندکروزر این کشور صبورانه منتظر یک لندکروز جدید بوده است، اگرچه در حالی که سری 200 تویوتا لندکروزر برخی از مشتریان را راضی می کرد، اما بسیاری از المان‌ها و جذابیت نسل های قبلی 40 و 70 خود را از دست داده بود. تویوتا لندکروز 2024 این جذابیت را به شکلی بزرگ به عنوان یک بازگشت موثر به مدلی که مشتریان را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است، باز گردانده است، اما در یک بسته بندی جدید و البته مدرن.

نمای جانبی تویوتا لندکروزر 2024

با این حال، با توجه به آرایش جدید لندکروزر دو ردیفه و پنج سرنشین، این سوال پیش می آید: "چه اتفاقی برای Runner4 خواهد افتاد؟" تویوتا گفته است نگران نباش Runner4 یک مدل ثابت در ایالات متحده خواهد بود که مشتریان جوان‌تری را جذب می کند، در حالی که لندکروزر یک مدل جهانی است که برای مخاطبان بالغ تر طراحی شده است. به نظر می رسد که نسخه جدید بدنه روی فریم Runner4 در آینده ای نه چندان دور در راه است.

تویوتا لندکروزر 2024 با استایل، قابلیت و قیمت مناسب، آماده بازگشت به روزهای خوب گذشته است، اما تفاوتی بین عملکرد روی کاغذ و عملکرد واقعی وجود دارد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/11
دیگه نمیشه تو ایران فیس لفت کرد از ته عوض شده 😁
1402/5/11
بسیار زیبا . طراحی بسیار شبیه لندکروز فرماندهی شده .
1402/5/12
با این وضع دیگه نمیشه مدل قدیمیاشو توی ایران نیو فیس کرد
1402/6/11
با جیپ گرند چروکی مقایسه کنین میفهمین کی سلطانه
1402/11/2
به نظرم تویوتا تو این نسل بیشتر اصالت دیرینه رو حفظ کرده اما به نظرم طراحی این نسخه منحصر به فرد نیست و به نظرم میرسه که اونحوری که لندکروز گنده بود این اونجوری نیست