موضوعات داغ

عرضه لاستیک دولتی شروع شد + روش ثبت نام خرید تایر دولتی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

محمد جواد نظرزاده، رئیس دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اعلام کرد که عرضه لاستیک خودرو با نرخ تصویب شده همچنان بر اساس شیوه قبلی یعنی ثبت نام در سامانه تخصیص تایر و روغن موتور انجام می‌گیرد و تاکنون هیچ طرح جدیدی از سوی وزارت صمت در این زمینه اجرا نشده است.

نظرزاده در پاسخ به سوالی درباره احتمال شروع یک طرح برای عرضه لاستیک خودروهای دولتی، توضیح داد: وزارت صمت هیچ طرحی را در این مورد اجرا نکرده و در حال حاضر هیچ برنامه و طرح جدیدی برای عرضه لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد. شیوه عرضه لاستیک‌ها همچنان همان روش قبلی است.

روش خرید لاستیک دولتی

رئیس دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت اضافه کرد: همگی لاستیک‌های وارداتی و تولید داخلی برای خودروهای سنگین همانند گذشته در سامانه تخصیص تایر و روغن موتور با آدرس Kala.ntsw.ir ثبت می‌شوند و دارندگان خودروهای سنگین نیز می‌توانند درخواست خرید لاستیک را در این سامانه ثبت کنند.

نظرزاده اظهار داشت: بنابراین اگر لاستیک موجود باشد، طبق نرخ سهمیه، به دارندگان خودروهای سنگین تخصیص می‌یابد. این روش عرضه و توزیع هیچ تغییر جدیدی نداشته و از چندین سال قبل اجرا می‌شده است.

رئیس دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت درباره توزیع لاستیک‌های خودروهای سبک توضیح داد: عرضه لاستیک خودروهای سبک زیر نظر اینجانب نمی‌باشد.

قبل از این، محمدحسین قمری، رئیس دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: به دلیل عدم تأمین ارز کارخانجات تولیدکننده تایر، این کارخانجات نمی‌توانند نیاز بازار را برآورده کنند و بنابراین تقریبا با 10 درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد