موضوعات داغ

اشکودا در حال آماده‌سازی رقیبی برای کیا EV6 است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند اشکودا مستقر در چک که بخشی از گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، تولید مدل اوکتاویا را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد. در طول سال‌های گذشته، این خودرو سه نسل عوض کرد و مدل فعلی یعنی نسل چهارم آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در حال حاضر اوکتاویا در دو نسخه لیفت‌بک و استیشن واگن موجود است که دومی اوکتاویا کامبی نام دارد. انتظار می‌رود در آینده نسخه‌های تمام برقی اوکتاویا در بازار عرضه شود. پیش از این تصور بر این بود که اشکودا اوکتاویا برقی تا پایان دهه میلادی از راه نرسد، اما حالا گزارش شده که این مدل در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد ظاهر این مدل منتشر نشده است، اما طبق رندرهای احتمالی منتشرشده توسط یک طراح اسپانیایی، طول این خودرو حدود ۴.۶ متر و فضای داخلی آن شبیه خودروهای کلاس D خواهد بود.

با توجه به این رندر، احتمالا کانسپت ویژن 7S تاثیر زیادی در طراحی این مدل داشته باشد. چراغ‌های جلو توسط یک قسمت مشکی براق به جای جلوپنجره به هم متصل می‌شوند. در بالای آن‌ها چراغ‌های روز قرار دارند و ورودی هوای ذوزنقه‌ای در بخش پایینی سپر قابل مشاهده است.

این مدل دارای اورهنگ عقب بسیار کوتاه، اسپویلر روی درب عقب، باربند مشکی، آینه‌های بغل با قاب مشکی و دستگیره‌های در به رنگ بدنه است.

اشکودا اکتاویا

براساس اطلاعات اولیه، اشکودا اکتاویا کامبی برقی روی پلتفرم ارتقایافته MEB+ ساخته خواهد شد. این مدل احتمالا با یک موتور برقی در محور جلو یا با دو موتور برقی با سیستم تمام چرخ محرک عرضه شود. این خودرو مجهز به باتری لیتیوم یونی یا لیتیوم آهن فسفات خواهد بود و حداکثر برد حرکتی آن با یکبار شارژ احتمالا از ۵۰۰ کیلومتر فراتر خواهد رفت.

انتظار می‌رود اشکودا اکتاویا کامبی جدید به رقیب مستقیم کیا EV6 تبدیل شود که عرضه جهانی آن در مارس ۲۰۲۱ آغاز شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد