موضوعات داغ

چری دیسکاوری ۰۶ به بازار عرضه می شود، شاسی بلند آفرودی چری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ ۹ اوت، نمایندگی‌های رسمی چری اعلام کردند که کراس‌اوور جدید این شرکت با نام چری دیسکاوری ۰۶ در تاریخ ۲۰ اوت به بازار عرضه خواهد شد. این شاسی بلند روی قابلیت‌های آفرود تمرکز دارد و در ابتدا یک نسخه بنزینی از آن در دسترس خواهد بود. در آینده، مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهند شد.

نمای جلوی چری دیسکاوری ۰۶ با جلوپنجره بزرگ خاکستری نسبتا خشن به نظر می‌رسد. لوگوی بزرگ چری روی جلوپنجره قابل مشاهده است که با چراغ‌های جلوی دوبخشی و چراغ‌های روز باریک در دو طرف احاطه شده است. این مدل از نوار نوری در عقب با طرح موزاییکی قرمز و سفید بهره می‌برد. قسمت پایینی با کروم و تریم همرنگ بدنه تزئین شده که ظاهر جذابی به آن بخشیده، ضمن اینکه لوله اگزوز به صورت مخفی طراحی شده است.

کابین از سبک طراحی صاف و خشنی بهره می‌برد و به یک کنترل مرکزی LCD عمودی بزرگ، یک پنل ابزار LCD و یک اهرم تعویض دنده خاص مجهز است. در عین حال، اضافه شدن تعداد زیادی قطعات تزئینی فلزی به کابین آن را زیباتر کرده است.

چری دیسکاوری ۰۶

طول، عرض و ارتفاع چری دیسکاوری ۰۶ به ترتیب از چپ به راست ۱.۶۸/۱.۹/۴.۵۳ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. زاویه ورود این شاسی بلند ۲۱ درجه، زاویه خروج آن ۲۹ درجه و فاصله کف آن از زمین ۲۰ سانتیمتر است که می‌تواند از پس جاده‌های آفرود ملایم بربیاید.

این خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر مجهز شده است. ممکن است تمام نسخه‌ها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشند و از حالت‌های مختلف رانندگی مانند برف، گل و ماسه بهره ببرند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/26
با این قدرت موتور پایین و فاصله یک وجبی از کف که خودرو آفرودی نمیشه
بعد آفرود ضعیف و متوسط و قوی نداریم
آفرود یعنی آفرود یعنی بتونه مثل لندکروز وی ۸ عمل کنه ولاغیر
1402/5/26
خودروی باکلاس و خیلی خوبیه فقط در مورد امکاناتی مثل ترمز برقی ، اتوهلد ، کنترل حرکت در سربالایی و ای اس پی توضیح ی داده نشد ، اگه اینارو داشته باشه و جور بشه سعی میکنم بخرم ، در ضمن نظرم اینه که سیستم استاپ استارت اتوماتیکی که براش گذاشتن چیز خوبی نیست چون باعث استهلاک زیاد استارتر میشه و اگه براش سلکت سوئیچ گذاشته باشن اوکی هستش .