موضوعات داغ

اولین نمونه از اتوبوس ریلی غول پیکر چین ساخته شد +فیلم

عکس مطلب اول
این اتوبوس شباهت زیادی به بازی پک-من دارد، با این تفاوت که به جای خوردن نقطه ها در بازی، این اتوبوس ماشین های واقعی را می خورد.
ایده چینی ها برای حل معضل ترافیک که به نوعی یک اتوبوس مرتفع بود و از روی ترافیک عبور می کرد را به خاطر دارید؟ حال این اتوبوس در جهان واقعی وجود دارد و با نام TEB-1 که مخفف Transit Elevated Bus است شناخته میشود.
نخستین آزمایش این اتوبوس عظیم الجثه سه شنبه پیش در شهر کینگهواندگداو واقع در استان هبئی چین انجام شد.
این اتوبوس که اصطلاحا به 'اتوبوس با پاهای باز' شهرت پیدا کرده توسط یک شرکت محلی به منظور رفع معضل ترافیک ساخته شده و با ۶۰ متر طول، ۷.۸ متر عرض و ۴.۸ متر ارتفاع واقعا غول پیکر است.
البته این وسیله حمل و نقل را نمیتوان یک اتوبوس واقعی دانست چرا که بر روی ریل هایی که در دو طرف خیابان تعبیه شده اند حرکت میکند و برق مورد نیازش را از تیر های برقی که در نزدیکی این ریل ها قرار گرفته اند می گیرد.
تونلی که زیر این 'اتوبوس با پاهای باز' برای عبور وسایل نقلیه ایجاد شده حدود ۲.۱ متر ارتفاع دارد و TEB-1 به لطف فضای داخلی فوق‌ العاده بزرگ و جادار، گنجایش ۳۰۰ نفر مسافر را دارد.
طبق اظهارات سانگ یوژو طراح این اتوبوس، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و چندین نمونه اولیه از این اتوبوس در حال آزمایش هستند.
شرکت توسعه تکنولوژی TEB که عهده دار ساخت این هیولا های غول پیکر است با ۵ شهر دیگر در چین نیز قرارداد اجرای طرح آزمایشی 'اتوبوس با پاهای باز' را امضا کرده است.
باید منتظر ماند و دید که آیا طرح TEB-1 واقعا میتواند کمکی به رفع معضل ترافیک چین کند یا خیر.
اما عبور از زیر این 'اتوبوس با پاهای باز' حس عجیبی خواهد داشت، مثل این است که در حال عبور از تونلی متحرک هستید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/15
bad migan chin bi keyfiate .aghab moondast
1395/5/15
عقب مونده نیست...
ولی آره بی کیفیته...البته جنس ها و ماشینای چینی که وارد ایران میشن بی کیفیتن ولی میگن جنس خوب و با کیفیت هم داره ولی وارد ایران نمیشه...والا ما که کیفیت ندیدیم
همین اتوبوس هم معلوم نیست شاید موقع حرکت با 300 نفر مسافر از وسط قاچ بشه و همه مسافرا و ماشینای زیر رو به کشتن بده
1395/5/16
قربون شکل ماهت برم چین خیلی قدرتمنده
جنسای خوبشم رو که برخی تاجرای محترم نمیزاره به دست ما برسه
من خودم 5 سال پیش یه لپ تاپ acer گرفتم آخ نگفته،در حالی که پوستش رو کندم.
جنسای خوبشون یه راست میره اروپا و آمریکا
1395/5/15
یه جایگزین خیلی خوب برای BRT ها،مخصوصا روی اتوبان های تهران..
1395/5/15
چقدر سریع.همین چند ماه پیش بود خبرشو خودتون رفتید.به چه سرعتی ساختن
1395/5/16
بهترین ایده بعد از مونوریل و قطار های سریع و سر اینه ولی ۶۰ متر طول چه جوری می خواد بپیچه!؟
1395/5/17
این اتوبوس جون میده برای مسیر های مستقیم و پرترافیکی مثل اتوبان همت و نیایش! واقعا کاراست. لطفا جانبداری بی مورد نکنید، همین اتوبوس های BRT هم چینی هستند. متروهامون هم چینی هستند و دارن کار میکنن.
ضمنا یادتون نره که پرسرعت ترین ترن دنیا در چین ساخته میشه. چینی ها اگر هم بی کیفیت هستند، هر روز داره کیفیت محصولاتشون بالا میره و راهی رو می رن که ژاپن و کره جنوبی رفتند. اما متاسفانه همون سمند و پژو پرشیا های 10 سال پیش از ماشین های امروز بسیار با کیفیت تر بودن... ما بیش از چین باید نگران خودمون باشیم!
1395/5/21
خطرناک نیست؟!
قیافش که ترسناکه الله اعلم!