موضوعات داغ

سدان برقی چری اکسید استرا ES با برد حرکتی ۷۲۰ کیلومتر در چین رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اکسید استرا ES اولین مدل برقی این برند زیرمجموعه چری است. انتظار می‌رود پیش‌فروش این سدان از اواخر ماه اوت آغاز و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه شود. استرا ES اولین مدل مبتنی بر پلتفرم تمام برقی E0X خواهد بود.

ابعاد استرا ES برابر با ۱.۴۸/۱.۹۷/۴.۹۴ متر و فاصله محوری آن ۳ متر است. این خودرو در چهار پیکربندی در دسترس خواهد بود:

تک‌موتوره ۲۳۰ کیلووات با باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات CATL

تک‌موتوره ۱۸۵ کیلووات با باتری بلید BYD

تک‌موتوره ۲۳۰ کیلووات با باتری لیتیوم آهن فسفات CATL

دوموتوره ۲۳۰+۱۲۳ کیلووات با باتری لیتیومی سه‌گانه + باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات CATL

این مدل با دو سیستم دوچرخ محرک و چهارچرخ محرک و پلتفرم شارژ سریع ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت عرضه خواهد شد که ۵ دقیقه شارژ آن برای مسافت ۱۵۰ کیلومتری کافی است. به گفته اکسید، برد حرکتی این خودرو ۷۲۰ کیلومتر، مصرف برق آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۷ کیلووات ساعت و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۸ ثانیه است.

اکسید استرا ES

کابین به یک صفحه کنترل مرکزی شناور تقریبا ۱۶ اینچی، یک پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی تمام LCD و یک فرمان چرمی مجهز شده است. این مدل از سیستم عامل هارمونی هواوی بهره خواهد برد. سایر امکانات شامل یک نمایشگر هدآپ دیجیتال AR-HUD، سیستم صوتی بوز و شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه است. روکش صندلی‌ها از جنس چرم ناپا است.

اکسید استرا ES اولین مدلی خواهد بود که به سیستم هوش مصنوعی LION چری مجهز می‌شود که از عملکردهایی مانند کنترل صوتی، تشخیص چهره، مسیریابی با واقعیت افزوده، کمک‌راننده پیشرفته، خدمات اینترنتی و خانه هوشمند پشتیبانی می‌کند.

براساس برنامه محصولات اکسید که اوایل امسال منتشر شد، این برند در سال ۲۰۲۳ دو خودروی تمام برقی یعنی سدان E03 و شاسی بلند E0Y را تحت سری استرا عرضه خواهد کرد. همچنین این شرکت مدلی شبیه به شاسی بلند Li L8/L9 را در سال ۲۰۲۴، یک شاسی بلند و یک کوپه ۲ درب چهارنفره را در سال ۲۰۲۵ و یک خودروی چندمنظوره هفت‌نفره را در سال ۲۰۲۶ روانه بازار خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد