موضوعات داغ

قیمت محصولات سایپا در روسیه اعلام شد، رقابت با چینی‌ها در اوراسیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایپا پس از رونمایی محصولات خود در نمایشگاه‌های اتومبیل روسیه، قیمت محصولات خود را نیز اعلام کرد. پیش از این روس‌ها انتظار داشتند تا قیمت محصولات سایپا در رده خودروهای روسی قرار بگیرد و خودروهای ایرانی با قیمت ارزان به دست مشتریان روس برسند. با این حال به نظر می‌رسد که سایپا علاقه‌ای به فروش ارزان محصولات خود در روسیه ندارد. رویه سایپا در قیمت‌گذاری محصولات خود، باعث شده است تا روس‌ها در مورد واردات خودروهای ایرانی و خرید آن‌ها تردید داشته باشند. آن‌ها انتظار داشتند تا خودروهای ایرانی به خصوص محصولات سایپا با نرخی ارزان در کشورشان فروخته شوند.

در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو سایپا در روسیه، ساینا S‌ است. قیمت ساینا S در روسیه از 1,220,000 روبل (635,620,000 تومان) آغاز می‌شود و با افزایش امکانات خودرو، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. پس از آن کوییک قرار دارد که با قیمت 1.5 میلیون روبل (781,500,000) در روسیه فروخته خواهد شد.

هر دو خودرو مورد بحث یعنی ساینا S و کوییک، براساس پلتفرم مزدا 121 یا کیا پراید معروف شکل گرفته‌اند. موتور 1.5 لیتری 87 اسب‌بخاری مشابه نمونه‌های داخلی نیز روی نسخه‌های صادراتی نصب شده است. تنها وجه تمایز کوییک و ساینا S‌ صادراتی به روسیه، مجهز شدن این خودرو به گرمکن صندلی جلو است. به جز این مورد، سایر بخش‌های تجهیزات و امکانات کوییک و ساینا همانند نسخه‌های داخلی هستند.

در نهایت سومین و گران‌ترین محصول سایپا برای روس‌ها، شاهین خواهد بود. قیمت شاهین در روسیه از دو میلیون روبل (1,068,050,000 تومان) آغاز می‌شود و با افزایش امکانات خودرو، بهای آن نیز افزایش خواهد یافت. نسخه‌های صادراتی شاهین نیز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز هستند که 110 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. شاهین براساس پلت فرم تویوتا B شکل گرفته است که از این نظر با خودروهایی همچون تویوتا یاریس 2005 مشترک است. امکانات نسخه صادراتی شاهین در روسیه نیز با نسخه‌های عرضه شده در داخل کشور همسان هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد