موضوعات داغ

نمایش خودروی برقی داچیا اسپرینگ دستاورد دولت در نمایشگاه روایت خدمت! + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت داچیا که زیرمجموعه گروه خودروسازی رنو است، 3 سال پیش از اولین خودروی تمام برقی خود با نام "اسپرینگ" معرفی کرد.

این خودرو در چارچوب برنامه eWays گروه رنو برای تولید خودروهای برقی، به عنوان یک کراس‌اور کوچک و اقتصادی معرفی شده است و حالا 3 سال بعد در نمایشگاهی که به برای نشان دادن دستاوردهای دولت طی 2 سال گذشته برگزار گردیده، به نمایش در آمده است.

اسپرینگ یکی از اقتصادی‌ترین و کم توان‌ترین خودروهای برقی بازار اروپا است و فعلا در کشورمان به صورت نمایشی حضور پیدا کرده است.

خودروی برقی داچیا اسپرینگ

مشخصات خودروی برقی اسپرینگ شرکت داچیا

خودروی اسپرینگ الکتریکی که اولین خودروی برقی شرکت داچیاست، بر اساس مدل K-ZE شرکت رنو طراحی شده است. خودروی K-ZE نیز بر پایه مدل کویید تولید می‌شود.

اسپرینگ الکتریکی از نظر ابعاد طول 3734 میلی‌متر، عرض 1770 میلی‌متر و ارتفاع 1516 میلی‌متر دارد. فاصله بین دو محور آن نیز 2423 میلی‌متر است.

با توجه به این ابعاد، خودروی اسپرینگ الکتریکی از لحاظ اندازه بیشتر شبیه به مدل تویینگو شرکت رنو است تا ساندرو.

بنابراین داچیا با اتکا به تجربیات گروه رنو، محصولی کوچک و شهری عرضه کرده است که از لحاظ فنی و ابعادی تفاوت چندانی با سایر محصولات مشابه گروه ندارد و می‌تواند در بازار رقابتی خودروهای برقی کوچک شهری موفق عمل کند.

فضای داخلی داچیا اسپرینگ

مشخصات فنی خودروی برقی داچیا اسپرینگ

خودروی اسپرینگ الکتریکی مجهز به باتری لیتیوم-یون 26.8 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی 44 اسب بخاری با گشتاور 125 نیوتن متر است. بیشینه سرعت این خودرو 125 کیلومتر بر ساعت است.

برد حرکت ترکیبی اسپرینگ در چرخه WLTP، 225 کیلومتر و در شهر 295 کیلومتر اعلام شده است. با فعال کردن حالت ECO می‌توان برد حرکت را تا 10 درصد افزایش داد.

زمان شارژ کامل باتری از طریق شارژر خانگی 14 ساعت است که با شارژر سریع Wallbox به کمتر از 5 ساعت می‌رسد. همچنین با شارژ سریع DC می‌توان در کمتر از یک ساعت، 80 درصد باتری را شارژ نمود. بنابراین خودروی اسپرینگ از لحاظ مشخصات فنی شامل برد حرکت و زمان شارژ، عملکرد قابل قبولی برای یک خودروی برقی شهری دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/5
توو ابن نمایشگاه انواع خودروهای برقی چینی هم هستن. کسی هم مدعی ایرانی بودنشون نیست. اینا برای واردات در نظر گرفته شدن.