موضوعات داغ

فیات 500e جلاتریا ادیشن: یک مدل تک برای عاشقان بستنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فیات مدل مفهومی جدیدی بر اساس 500e عرضه کرد که آن را به یک بستنی‌فروشی برقی سیار مجهز به باتری تبدیل می‌کند. فیات 500e جلاتریا ادیشن بر اساس نسخه کروکی این مدل برقی ساخته شده است و تمام تجهیزات لازم برای سرو بستنی در مناطق دارای قوانین سخت‌گیرانه آلودگی در بریتانیا را دارد.

فیات این خودرو را "کوچک‌ترین جلاتریای جهان" می‌نامد، هرچند که مطمئن هستیم خودروهای بستنی‌فروشی کوچکتری در ایتالیا وجود دارند.

این 500e خاص با وجود اندازه کوچکش قادر به خدمت‌رسانی به حدود ۳۰۰ نفر در روز است. بستنی‌ها در دو فریزر مجهز به باتری با ظرفیت کلی ۳۰ لیتر نگهداری می‌شوند، در حالی که فضای اختصاصی برای مخروط‌ها، لوله‌ها و قاشق‌ها وجود دارد. تمام صندلی‌های سرنشینان حذف شده‌اند، بنابراین 500e به یک خودروی تک‌صندلی تبدیل شده که به سروکننده بستنی اجازه می‌دهد آزادانه در آن حرکت کند. با این حال، فضایی برای نگهداری صندلی در داخل خودرو وجود دارد تا مشتریان جایی برای نشستن داشته باشند.

فیات برای رنگ بدنه از روکش دو-رنگ آبی روشن و کرم استفاده کرده که یادآور بستنی‌فروشی‌های ایتالیایی دهه ۵۰ میلادی است. در فضای داخلی نیز تم مشابهی به کار گرفته شده و روی داشبورد، گلگیرها، درها و صندوق عقب عبارت جلاتریا به چشم می‌خورد.

این مدل تک همچنان از موتور برقی ۱۱۷ اسب بخار و باتری ۴۲ کیلووات ساعتی نسخه بالارده مدل اصلی بهره می‌برد. با این حال، وزن اضافی و قدرت موردنیاز برای حمل فریزرها قطعا برد ۲۶۰ کیلومتری آن را کاهش خواهد داد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/16
عکسهای منشوری نزار برا جذب ، زشته / مسلمونیم مثلا