موضوعات داغ

بررسی ویدیویی بستیون T77 بهمن موتور در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ + فیلم و عکس

عکس مطلب اول

بهمن موتور با محصولات متعددی در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد شهریور ۱۴۰۲ شرکت کرده که شاید جذاب‌ترین آن‌ها، کراس اوور وارداتی جدید بستیون T77 است.

بستیون که قبلا با نام بسترن شناخته می‌شد، برند مشترک بین مزدای ژاپن و FAW چین بوده که سه کراس اوور T55، T77 و T99 را در سبد محصولات خود دارد. مدل T77 محصول میان رده بستیون به حساب می‌آید که به عنوان وارداتی بهمن موتور انتخاب شده است.

معرفی و بررسی بستیون T77 بهمن موتور

بستیون T77 دارای ۴۵۴۹ میلی‌متر طول، ۱۸۴۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۱۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲.۷ متر می‌رسد. این خودروی ۱۵۱۵ کیلوگرمی روی رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی آلومینیومی سوار است.

در نمای مقابل، T77 شامل یک جلوپنجره بزرگ بدون حاشیه با تزئینات نقطه‌ای کرومی می‌شود که از طرفین به چراغ‌های بزرگ جلو متصل شده است. سپر نیز به نحوی متقارن با بخش چراغ‌ها طراحی شده و ظاهری متناسب به خودرو بخشیده است. عقب ماشین نیز هماهنگی خوبی با نمای جلو داشته و شامل المان‌هایی همچون اسپویلر برجسته و چراغ ترمز در زیر آن، چراغ‌های مجزا با نوار مشکی‌رنگ و حروف لاتین BESTUNE در میان آن‌ها و سپر اسپرت می‌شود.

نمای عقبی بستیون T77

کابین بستیون T77 دارای تریم دورنگ بوده و به محض نشستن در آن، نمایشگر بزرگ و یکپارچه‌ای به چشم می‌آید که بخش سمت راست آن متعلق به سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و بخش سمت چپ، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد. غربیلک به صورت دی-کات طراحی شده و حاوی تزئینات کرومی و دکمه‌های کنترلی است. کابین به سبب فاصله ۲.۷ متری میان دو محور، فضای باز و جاداری داشته و به سبب ارگونومی عالی صندلی‌ها و تجهیزات متنوع، آسایش را در طول سفرهای کوتاه و طولانی برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

در زیر کاپوت بستیون T77 یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندره قرار گرفته که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۶۹ اسب بخار و ۲۵۸ نیوتن متر می‌رسد. قوای محرکه از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو وارد شده و موجب حرکت ماشین می‌شود. تی۷۷ از استاندارد آلایندگی یورو۶ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت، ۷.۱ لیتر اعلام شده است.

کابین بستیون T77

این ماشین در بخش ترمز و پایداری دارای پکیج کامل سیستم‌های ESC، ESP، ABS به همراه EBD، TCS، ASR، CBC، EBA، BAS، BA و DSC است. این سیستم‌ها در کنار ۶ کیسه هوا، ایمنی سرنشینان را تأمین می‌کنند.

بستیون T77 همچنین با امکانات رفاهی متنوعی عرضه شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم پایش باد لاستیک‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، رادار تغییر لاین و دوربین عقب، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی با قابلیت مسیریابی، دیلایت، اتولایت، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سقف پانورامیک و ... اشاره کرد.

محصول وارداتی جدید بهمن موتور رقبای فراوانی در بازار ایران دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به KMC K7‌کرمان موتور، تیگو ۷ پرو مدیران خودرو، لاماری ایما آرین پارس موتور و T5 فردا موتور اشاره کرد.

فضای سرنشینان بستیون T77

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/15
ماسین های تکراری و باز هم یک گزارش تکراری از اقای ال طه