موضوعات داغ

پیکاپ سانگ یانگ موسو توسط خودروسازی ایلیا به ایران می آید

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز در نمایشگاه خودروی مشهد و در خلال مراسم رونمایی از خودروی وارداتی VGV U75 پلاس، مدیر بازاریابی این خودروساز خصوصی اعلام کرد که قرار است یک پیکاپ جدید از کره جنوبی توسط این شرکت به بازار ایران عرضه شود. با توجه به اینکه تنها چند مدل محدود پیکاپ توسط خودروسازان کره جنوبی عرضه شده، به نظر می‌رسد که به راحتی می‌توان حدس زد که این خودرو کدام محصول است.

پیکاپ موسو

اگر نگاهی به خودروهای پیکاپ از خودروسازان کره جنوبی داشته باشیم، اسامی نام آشنایی همچون هیوندای سانتاکروز به چشم می‌خورد اما در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد که یک شرکت ایرانی بتواند با هیوندای، آن هم در مورد خودروی مهم و معروفی همچون سانتاکروز به توافق برسد. خودروسازی کیا نیز اصلاً در سبد محصولات خود هیچ پیکاپی ندارد. پس به راحتی می‌توان به این پیکاپ مورد نظر خودروسازی ایلیا رسید. تنها گزینه باقیمانده، سانگ یانگ موسو پیکاپ است که با توجه به فروش این خودروساز قدیمی کره ای به KG Mobility باید گفت که این خودرو با نام KG و احتمالاً با همان مدل موسو به ایران خواهد آمد.

پیکاپ موسو

سانگ یانگ موسو در بسیاری از بازارها به موتور 2.2 توربودیزل مجهز شده که تقریباً احتمال عرضه با چنین پیشرانه‌ای صفر است! اما به نظر می‌رسد که موسو می‌تواند با موتور 2 لیتری توربوشارژ 224 اسب‌بخاری و گیربکس 6 سرعته خودکار به بازار ایران بیاید. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 9.4 ثانیه است و نیروی تولید شده به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

پیکاپ موسو

اصلاً مشخص نیست که این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران خواهد آمد و حتی بیان نشده که عرضه آن به صورت وارداتی CBU خواهد بود و یا بحث تولید داخل در دستور کار خودروسازی ایلیا است. اما هر آنچه باشد، عرضه سانگ یانگ موسو می‌تواند شوکی به بازار پیکاپ‌های داخلی وارد کند و خود را در میان انبوهی از پیکاپ‌های چینی، خود را به عنوان تنها پیکاپ کره‌ای معرفی کند. کارت برنده‌ای که می‌تواند بسیاری از رقبای چینی خود را کنار بزند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/11
البته وانت یا بهتر بگم کامیونت کیا k2700 هم هست